کدخبر : 8606
پنج‌شنبه 14 مارس 2019 - 11:56
فاقددیدگاه

انتخاب فردوسی‌پور: مردم / انتخاب گلزار: مدیر شبکه سه

در مراسم اختتامیه پنجمین دوره از جشنواره «جام جم» گلزار گفت: «از مدیر با درایت شبکه سه آقای فروغی تشکر می‌کنم، لطفا به افتخار آقای فروغی دست بزنید.»

عصر ایران ؛ کاوه معین‌فر – امسال شبکه سوم سیما با تغییر مدیریت همراه بود و بعد از مدتی از این تغییر، مدیر جدید و جوان شبکه سوم سیما (علی فروغی) سعی داشت با اضافه کردن برنامه‌های جدید و جذب افراد شناخته شده، تغییری بزرگ در سمت و سیاق این کانال تلویزیونی ایجاد کند، در همین راستا یکی از اقدامات او برنامه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار بود.

بعد از چند ماه یکی از اقدامات دیگر رئیس جوان شبکه ۳ توقف پخش برنامه نود فردوسی پور بود که باعث حرف و حدیث‌های زیادی در جامعه شد، که بعدتر به دلیل فشار زیاد افکار عمومی پخش این برنامه از سر گرفته شد.

مراسم اختتامیه پنجمین دوره از جشنواره «جام جم» سه شنبه شب (۲۱ اسفندماه) در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد. جوایز از ۲ منظر داده می‌شد: جوایزی که داوران انتخاب کرده بودند و جوایزی که از طریق آرا مردم به عنوان منتخب مردمی معرفی می‌شدند. با این وجود و با توجه به حضور چهره های مطرح و محبوب در این مراسم اما همه چیز تحت تاثیر رقابت و تفاوت های دو سوپراستار ایرانی یعنی عادل فردوسی پور و محمدرضا گلزار قرار گرفت.

در بخش «برنامه‌های ترکیبی» داوران جایزه بهترین برنامه را به عادل فردوسی‌پور دادند و همچنین در این بخش تندیس برنامه منتخب شاخص از نگاه مردم به برنامه «نود» به فردوسی پور رسید.

فردوسی پور بعد از دریافت جایزه گفت: «من خیلی خوشحالم که امسال در سخت‌ترین سال کاری ام ۲ جایزه گرفتم از استادانی که همه آنها خاک صحنه خورده‌اند. من فرزند رسانه ملی هستم و در این بیست و چند سال همیشه سعی کردم صادقانه کار کنم و خود را مدیون مردم می‌دانم.مردم همیشه به من لطف داشتند، من خیلی منقلب شدم به خاطر سختی‌هایی که در این سال کشیدم اما این جایزه، لطف مردم و سازمان برای من مثل اکسیر است.»

فردوسی‌پور در حرفهایی که بعد از دریافت جایزه زد به اتفاقات سال گذشته اشاره کرد درباره متوقف شدن چند هفته‌ای برنامه نود گفت: «در سالی که در رسانه‌ام به من بی مهری شد اینکه کارم دیده شد خیلی برایم ارزشمند است من مدیون مردم هستم و نمی دانم چگونه از آنها تشکر کنم. این جایزه دوم در این سال سخت و عجیب و غریبی که سپری کردم ارزش زیادی دارد.»

و در بخش دیگری هم به قضیه تغییر و دستکاری آرا مردمی جشنواره «جام جم» اشاره کرد: «خیلی تشکر می‌کنم از وزیر محترم ارتباطات از پلیس فتا و ستاد جشنواره و میرباقری سپاسگزارم، این جایزه را مدیون مردم هستم و به مردم تقدیم می‌کنم و امیدوارم لایق لطف مردم باشم.» اینجا

در بخش مسابقه و سرگرمی تندیس و لوح جشنواره به محمدرضا گلزار برای اجرای مسابقه برنده باش رسید. گلزار در سخنانی گفت: « در راه فکر می‌کردم اگر قسمتم بود بیایم بالا از چه کسی باید تشکر کنم. اول از همه از هیئت محترم داوران تشکر می‌کنم که این جایزه را به من دادند، از مردم تشکر می‌کنم که اعتبار سال‌ها کار در سینما و موسیقی و اخیراً در تلویزیون را از آنها دارم و حمایت مردم باعث شده تا برنده باش یکی از دو برند تلویزیون شود و از مدیران، مردم و طرفدارانم هم تشکر می‌کنم.»

در بخش دیگری از حرفهایش گلزار گفت: «از مدیر با درایت شبکه سه آقای فروغی تشکر می‌کنم.لطفا به افتخار آقای فروغی دست بزنید.» اینجا

چند نکته در این اتفاقات بالا وجود دارد: جایزه انتخاب مردمی فردوسی‌پور نشانگر این است که او همچنان هم خودش و هم برنامه‌اش محبوب است و بدون اتکا بر اتفاقات غیرمعمول و یا حمایت مدیران از او به این مهم دست یافته است و او هم می‌داند که باید قدردان این مردم باشد و از مردم تشکر کرد، اما گلزار علاوه بر تشکر از مردم از مدیر جوان شبکه ۳ (علی فروغی) و از حضار درخواست کرد برای او دست بزنند و از مدیر گروه اجنماعی شبکه ۳ (کریمان) هم تشکر کرد ، چون اگر حمایت آنها را نداشته باشد رسیدن به چنین برنامه‌ای و کسب جایزه برای آن بعید است.

انتخاب فردوسی‌پور: مردم / انتخاب گلزار: مدیر شبکه 3
در این مدت پخش مسابقه برنده باش آنچه که بیشتر در ذهن مردم مانده و جلب توجه کرده است در باره برنده باش بیشتر اتفاقات حاشیه‌ای است از هزینه زیاد برای شرکت در برنامه از طریق اپلیکیشن آن و اشتباه در طراحی سوال تا تغییر ناگهانی آرا و … باید از داوران این جشنواره پرسید اجرای او چه ویژگی دارد که مستحق چنین جایزه‌ای است و پژمان بازغی (کودک شو) یا حمید گودرزی (پنج ستاره) پشت سر او قرار می‌گیرند؟

پژمان بازغی در اعتراض به این تصمیم داوران در صفحه اینستاگرامش از کودک شو خداحافظی کرد و نوشت: «سلام به همه «کودک شویی‌ها»، کودک شو و من جایزه اصلی رو از مردم گرفتیم […]خارج از شرایط معمول و فعلی هر روز من رو به ادامه مسیری که انگار هرگز از سوی مدیران دیده نمی‌شد امیدوار کردید[…] من به تمام مردمی که ستاره های برنامه بودند افتخار میکنم و شرمنده ام که بهترین برنامه تلویزیون از نگاه مردم ،بهترین مجری تلویزیون رو نداشت. درادامه مسیرم دلیلی برای ماندن نمیبینم. اطمینان دارم کودک شو بدون من هم به حیاتش ادامه خواهد داد.»

واکنش‌های دیگری هم به این اتفاق اهدای جوایز «جام جم» در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت، المیرا شریفی مجری شبکه خبر هم در واکنش به جایزه گلزار نوشت: «جایزه بهترین اجرای تلویزیونی رو یک بازیگر گرفت و بعد منت گذاشت سر تلویزیون! اصلا ما همه علاف اومدنت بودیم!»

انتخاب فردوسی‌پور: مردم / انتخاب گلزار: مدیر شبکه 3
خسرو نقیبی (منتقد سینما) نوشت: «می‌شود فردوسی پور بود و ایستاد؛ می‌شود هم محمدرضا گلزار بود (احتمالن بی‌نیاز از مال دنیا) و هم‌چنان روی سن از حاضران خواست برای درایت مدیرش دست بزنند (درایت جوان جویای نامی که تصمیم گرفته گلزار را جای عادل نماد شبکه‌اش کند) و طلبکار و خودشیفته سهم بیش‌تر از جوایز طلب کرد.»

این بها دادن گلزار به مدیر جوان شبکه ۳ (که در تقابل با عادل فردوسی‌پور) هم هست یک نکته ناخوشایند برای مخاطبان بود و باعث شد بسیاری به این قضیه واکنش نشان دهند.

قطعا تنها نکته‌ای که بعد از این مدیریت‌ها و جشنواره‌ها باقی خواهد ماند، برنامه‌ها و افرادی هستند که محبوبیت و جایزه خود را از زحمت و تلاش خود به دست آورده باشند نه از اتفاقات غیر معمول.

انتخاب فردوسی‌پور: مردم / انتخاب گلزار: مدیر شبکه 3
اگر فردوسی‌پور به چنین جایگاهی رسیده است به دلیل بیش از بیست سال فعالیت و تلاش در عرصه تخصصی خود است نه اتفاق دیگری، فردوسی‌پور در همین مراسم به منقلب شدن و بغض کردنش اشاره کرد و صادقانه دلیل آنرا هم گفت.

باید به گلزار و مدیران حامی او یادآور شد آنچه که در ذهن و خاطره جمعی مردم باقی می‌ماند عملکرد و صداقت است نه حمایت از یک شخص یا بزرگ کردن او در جهت بی اهمیت جلوه دادن دیگران.

صداقت همیشه برنده است، با جایزه یا بی‌جایزه.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.