کدخبر : 8592
شنبه 9 مارس 2019 - 14:17
فاقددیدگاه
مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام؛

کارگران و کارفرمایان چراغ صنعت را روشن نگه داشته اند

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: کارگران و کارفرمایان با وجود تحریم ها چراغ صنعت کشور را روشن نگه داشته اند که این مهم وظیفه تلاشگران خدماتی در تامین اجتماعی را دوچندان می کند.

به گزارش جامک به نقل از ایرنا، سهیلا ملکشاهی روز شنبه در هفتمین جشنواره معرفی چهره های برتر حوزه کار و تامین اجتماعی استان ایلام اظهار داشت: کارفرمایان با ایجاد کوچک ترین اشتغال در کشور نمونه هستند و حفظ واحدهای صنعتی و تولیدی در شرایط سخت اقتصادی از افتخارات کارفرمایان موفق است.
وی افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور و با تشدید تحریم ها و جنگ اقتصادی با فعال بودن چرخه تولید کارفرمایان، دشمنان را ناامید کرده و با هر گامی که برداشته می شود، دشمن چندین قدم عقب نشینی می کند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام یادآور شد: در جامعه مشکلات زنجیروار به هم متصل هستند و رفع موانع در همه بخش ها به تعامل و همکاری مدیران، کارگران و کارفرمایان نیاز دارد.
ملکشاهی با بیان اینکه انسجام و هم افزایی برای کاهش و رفع مشکلات ضروری است، گفت: با تلاش کارگران و کارفرمایان که سنگرسازان بی سنگر هستند سازمان از این قشر به عنوان شرکای اصلی یاد می کند و تعامل و ارتباط با آنان مصداق اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به شرایط اقتصاد داخلی و بین المللی، خروج از وضعیت موجود و رونق تولید و اشتغال را مستلزم همدلی و همراهی کارفرمایان، کارگران، نهادها و سازمان های خدمت رسان دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد اقتصادی همواره حامی نیروهای مولد جامعه در تولید است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام بر ضرورت ایجاد امنیت و آرامش نیروی کار و تضمین آتیه آنان تاکید کرد و گفت: این افراد در جنگ اقتصادی مشغول نبرد هستند و توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور مرهون پایداری و مقاومت کارآفرینان و بهره گیری از مهارت و دانش روز تولید است.

 

** مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام نیز در این آیین گفت: در شرایط کنونی برخی کارفرمایان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند و در این مسیر نیز گام های خوبی برداشته اند.

دکتر کریم لاله ماژین اظهار داشت: بیش از نیمی از جمعیت استان ایلام تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد و به عنوان یک ارگان پاسخگو و رعایت کننده ارزش های دینی، ملی و تعاملات اجتماعی به ویژه با شرکای خود است.
وی افزود: پویایی، پایداری و کارآمدی سازمان با وجود این شرکا و در سایه تعاملات، همکاری و حضور چشمگیر کارفرما و کارآفرینان به دستاورد های با ارزش خواهیم رسید و به همین دلیل سازمان نگاه ویژه ای به این جامعه هدف دارد.
لاله ماژین یادآور شد: کارگران و کارفرمایان در عرصه تولید و اشتغال علاوه بر فراهم کردن معیشت انسانی، در چرخه توسعه کشور نقش فعالی دارند و سازمان خود را ملزم به حمایت از این جامعه می داند.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز جامعه و تحریم های اقتصادی و نقش فعال و سازنده کارفرمایان از شرکای خود از جمله شرکت ها، کارگزاری ها و کارفرمایان حمایت می کند.
دکتر لاله ماژین در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۰۰ هزار بار مراجعه در مراکز درمانی استان ثبت شده و یک میلیون بار مراجعه نیز به دی کلینیک صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کاربر به ثبت نوبت الکترونیکی و تلفنی اقدام می کنند، گفت: پذیرش الکترونیکی و حذف دفترچه درمانی از ابتدای سال ۹۶ در مراکز ملکی مدیریت درمان انجام شده و در مراکز غیر مستقیم نیز این اقدام از آبان ماه سال جاری صورت گرفته است.
لاله ماژین افزود: بیش از ۳۹۵ مرکز طرف قرارداد سازمان در استان فعال است که از این تعداد ۱۵۹ مرکز نسخه الکترونیکی تولید می کنند که امیدواریم با همکاری دانشگاه این میزان افزایش یابد و بسیاری از هزینه های غیر ضروری حذف شود.
استان ایلام دارای ۳۰۷ هزار بیمه شده سازمان تامین اجتماعی است که از این تعداد ۱۰۷ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۲۶۹ هزار و ۲۱۱ نفر بیمه شده تحت تکلف و هفت هزار و ۱۵۹ کارگاه فعال است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.