کدخبر : 8528
سه‌شنبه 26 فوریه 2019 - 8:20
فاقددیدگاه

کسب ثروت و اقتصاد پایدار در گروه ورود به علوم فناورانه است

رئیس پارک علم و فناروی ایلام گفت: برگزاری استارت آپ های بومی یکی از موثرترین راه ها برای رشد اقتصاد جامعه و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در علوم و فناوری های نوین است.

به گزارش جامک به نقل از ایرنا، کامران طاهرپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری اولین استارت آپ با مدل بومی شده در حوزه سلامت و ورزش خبر داد و اظهار داشت: کسب و کارهای نوین و بدیع و سودآور در قالب استارت آپ ها شکل می گیرد.
وی افزود: در استان ایلام نیز برای ایجاد درآمدهای پایدار باید به سمت اقتصاد مبتنی به نوع آوری گام برداریم و استارت آپ های مبتنی بر ظرفیت ها و نیازهای استان همراه با طرح های قابل اجرای دانش بنیان شکل بگیرد.
طاهرپور یادآور شد: پارک علم و فناوری ایلام با همراهی شتاب دهنده دورنما و سایر ارگان های استان در صدد توسعه استارت آپ هایی با موضوع های مختلف است که تا پایان سال ۹۸به تدریج اجرایی می شوند.
وی گفت: توسعه و تقویت شتاب دهنده ها و برگزاری استارت آپ ها با همراهی بخش خصوصی سرعت بیشتری می گیرد و باید شتاب دهنده های متعددی با همراهی سرمیاه گذاران خصوصی در استان ایلام با گرایش به علوم نوین ایجاد شوند.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناروی ایلام از شتاب دهنده ها حمایت مادی و معنوی می کند، از همه افراد دارای تخصص، ایده و ثروت خواست به دنیای علم و فناوری ورود کنند و با اجرای دانش های نوین هم به توسعه استان ایلام کمک کنند و هم اقتصاد پایدار خود و جامعه را رونق ببخشند.
طاهرپور تاکید کرد: خلاء ها و نیازهای استان ایلام در قالب شتاب دهنده ها، برگزاری استارت آپ ها، ارائه ایده های نو همراه با هزینه کم و ارزش افزوده بالا و درآمدزایی مناسب شناسایی و اجرا می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: سال ۹۸ در واقع به سال توسعه، نوع آوری و شکل گیری کسب و کارهای مبتنی بر طرح های دانش بنیان باشد و یک جهش بلند برای عملیاتی کردن ایده های نوین در استان ایلام شکل بگیرد.

** از همه طرح های خلاقانه دارای قابلیت اجرا حمایت می کنیم
مدیر شتاب دهنده دورنما تحت نظارت و حمایت پارک علم و فناوری نیز گفت: این شتاب دهنده از سال ۹۶ و از تشکیل ۱۶ استارت آپ شکل گرفت و تاکنون ۹ شرکت آن خروجی درآمدزا داشته اند که از این تعداد ۲ مورد نیز به سطح واحدهای دانش بنیان ارتقا یافته اند.
محمدجواد صیادی در خصوص اولین استارت آپ بومی شده پزشکی – ورزشی استان ایلام هم افزود: در این استارت آپ ۵۰ ایده از ایده پردازان داخل و خارج استان شرکت کرده اند و صاحبان این طرح ها در مدت سه روز پروژه های نوین خود را ارائه کرده و از آن دفاع می کنند.
وی یادآور شد: در پایان علاوه بر سه ایده برتر نخست از سایر طرح های خلاقانه دارای قابلیت اجرا و خروجی مشخص توسط شتاب دهنده و پارک علم و فناروی حمایت مالی و معنوی می شود و به صاحبان آنها برای اجرای طرح خود تسهیلات پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، نخستین استارت آپ بومی استان ایلام با موضوع پزشکی و ورزشی و حوزه سلامت در طی روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری برگزار می شود و در روند برگزاری این جشنواره عملی دستگاه های مختلفی چون استانداری، شهردای، دانشگاه های ایلام، علوم پزشکی و فنی و حرفه ای، ورزش و جوانان، تعاون کار رفاه اجتماعی، اداره کل ICT با پارک علم و فناوری و شتاب دهنده دورنما مشارکت و همکاری دارند.
عصر فردا آخرین مهلت صاحبان ایده های حوزه پزشکی و ورزش برای حوز در این استارت آپ است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.