کدخبر : 8392
دوشنبه 4 فوریه 2019 - 13:15
فاقددیدگاه

نقش کم‌رنگ بانک‌های خصوصی در تولید استان

استاندار ایلام با بیان این که بانک های خصوصی هیچ نقشی در تولید استان ندارند ، گفت: منابع این بانک ها از استان است اما مصارف آنها نامشخص است.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور دکتر صالحی نیا معاون وزیر صمت و رئیس سازمان شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک و هیئت همراه برگزار شد، اظهار کرد: ما با مشکلاتی در حوزه ی طرح های اقتصادی رو به رو شده بودیم از جمله تورم و افزایش نرخ مواد اولیه و هزینه ها که تلاش کرده ایم این مشکلات را برای واحدهای صنعتی رفع کنیم .

وی با اشاره به عدم هم خوانی منابع و مصارف بانک ها در استان های کوچک خواستار اختصاص منابع استان های بزرگتر و برخوردار تر به استانهای کوچک تر شد و خاطر نشان کرد: ما در بحث اعطای تسهیلات به شهرک های صنعتی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر مشکل داریم که قانون اعطای این تسهیلات را به شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر ممنوع کرده است، حال آنکه در استان ما بیشتر شهرها زیر ده هزار نفر هستند و ما درخصوص ایجاد طرح ها در شهرک های صنعتی با مشکل مواجه ایم و این مشکلی است که اگر در جلسه سران قوا مطرح گردد امکان حل آن وجود دارد .

نماینده عالی دولت در استان در ادامه به بانک های خصوصی اشاره کرد و گفت: این بانک ها منابع استان را جمع آوری می کنند و بدون این که کمکی به تولید در استان داشته باشند که جا دارد در این رابطه هم الزاماتی برای این بانک ها در نظر گرفته شود .

وی به بحث تهاتر بدهی های دولت اشاره کرد و افزود: در این خصوص اگر توجه بیشتری در بودجه ی سال ۹۸ به بحث تهاتر بدهی ها صورت گیرد و پیمانکاران نیز شامل این بحث شود امکان فعالیت های عمرانی بیشتر مهیا می شود و استانها می تواند بهره بیشتری در این خصوص داشته باشند .

استاندار ایلام با اشاره به فلسفه وجودی شهرک های صنعتی ابراز داشت: دولت در بحث شهرک های صنعتی به دنبال ارائه یارانه ای به تولید بوده است بدین معنا که زیرساخت های لازم از جمله آب، برق ، گاز و دیگر زیرساخت ها را تأمین کند و از فعالین بخش خصوصی و واحدهای صنعتی و اقتصادی دعوت کند که در این شهرک ها فعالیت داشته باشند تا هزینه های تولید را کاهش دهد اما در این زمینه برخی دستگاههای تخصصی کم کاری می کنند .

وی خاطر نشان کرد: ما در بحث مسائل و مشکلات مالی که استانها در بودجه ی استانی و یا وزارتخانها و گاها دستگاههای تخصصی و حتی بخش خصوصی با آن روبه روهستند واقفیم و تلاش داریم با هم افزایی و همکاری نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم که این امر نیز با هم افزایی امکان پذیر است .

دکتر صالحی نیا معاون وزیر صمت و رئیس سازمان شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک نیز در این جلسه گفت: ما نسبت به مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی اشرافیت کامل داریم و تلاش داریم با توجه به محدودیت اعتبارات نیازهای استان ها را شناسایی و جمع بندی کنیم و با جا به جایی اعتبارات بتوانیم نسبت به سال گذشته اقدامات بهتری را در شهرک های صنعتی انجام دهیم .

وی در خصوص سرمایه در گردش واحدهای تولید نیز خاطر نشان کرد: ما در خصوص افزایش نرخ مواد اولیه و هزینه های واحدهای تولیدی اطلاعات لازم را جمع آوری کرده ایم و این میزان تسهیلات سرمایه درگردش را برای آنها کافی نمی دانیم و اعتقاد به افزایش حداقل ۲ و نیم برابری این تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت آن داریم که در این خصوص پیگیری هایی صورت گرفته و تلاش داریم در این راستا گام های موثرتری را برداریم

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.