کدخبر : 8376
دوشنبه 28 ژانویه 2019 - 13:05
فاقددیدگاه

نرخ بیکاری ایلام بیشتر از میانگین استان است

فرماندار ایلام گفت: نرخ بیکاری در ایلام بیشتر از میانگین استانی است معادل 13 درصد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معروف بسطامی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان ایلام اظهار داشت: امسال ۲۶۸ طرح با اعتبار ۲۶۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۵۹۴ نفر در بانک های عامل مصوب شده است.
وی افزود: همچنین ۲۵۸ طرح با اعتبار ۲۵۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۵۶۹ نفر انعقاد قرارداد شده است.
فرماندار ایلام با بیان اینکه ایجاد اشتغال مهم ترین گام برای حل سایر مشکلات است، گفت: پرداخت مناسب و دقیق تسهیلات به گروه های هدف می تواند موجب اشتغالزایی و افزایش درآمد خانوارهای شهرستان ایلام شود.
بسطامی به بانک ها تاکید کرد: بانک ها ضمن بررسی دقیق طرح ها مشکلات پروژه ها را برطرف و در صورت عدم رفع مشکل بلافاصله طرح جایگزین اجرا شود.
وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی و مسئولان در راستای همپوشانی و همگرایی سیاست دولت با تعامل و همکاری برای کاهش بیکاری در تلاشند اما باید این نرخ با در دست داشتن آمار دقیق مشخص و برای آن برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.
فرماندار ایلام یکی از مشکلات موجود در ایلام را نامشخص بودن آمار دقیق بیکاری عنوان کرد و یادآور شد: برای رفع این مشکل با تقسیم بندی حوزه ها زیرشاخه فعالیت های محوری مشخص شود تا بتوانیم نواقص را برطرف و شرایط کسب و کار ارتقا داده شود.
بسطامی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی موظفند عملکرد حوزه های خود را شفاف سازی و با بازگو کردن نقاط ضعف و قوت مردم را اقناع کنند‌.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کمیته اشتغال شهرستان در حوزه های متعدد فعالیت خوبی داشته اما در بحث اشتغال روستایی فعالیت آن قابل قبول نیست که باید بررسی و در اولویت قرار گیرد.
فرماندار ایلام اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان، طرح های آماده را به دبیرخانه ارسال سپس برای بررسی نهایی به کمیته فنی ارجاع داده شود. /ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.