کدخبر : 8178
چهارشنبه 5 دسامبر 2018 - 12:58
فاقددیدگاه
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام:

ضرورت توانمند سازی بنگاه های کوچک و متوسط برای توسعه صادرات غیر نفتی

جامک: توانمندسازی بنگاه های کوچک و متوسط با هدف تولید محصولات رقابتی و صادرات محور، سهم ایران در توسعه صادرات غیر نفتی را افزایش می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی تخصصی خدمات بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد صادرات کشور توسط ۵۰۰ شرکت انجام بزرگ می شود و سایر شرکت ها که بالغ بر ۸ هزار واحد می باشند سهمی کمتر از ۲۰ درصد صادرات کشور را در اختیار دارند.

مهندس نصیری ادامه داد: سیاست های  بانک توسعه صادرات بایستی مبتنی بر تقویت بنگاه های کوچک و متوسط برای توانمند سازی آنها در جهت تولید محصولات صادراتی باشد. وی ادامه داد: تقویت بنیه مالی و انجام سازوکارهای  تخصصی و ارائه مشاوره های حرفه ای در جهت کاهش ریسک مبادلات خارجی از جمله مواردی هست که بایستی در دستور کار این بانک قرار گیرد.

مهندس نصیری با اشاره به وضعیت بنگاه های اقتصادی استان ایلام و ظرفیت های صادراتی این حوزه اضافه کرد: بیش از ۳۰ واحد صنعتی از ۴۰۰ واحد فعال صنعتی استان در گروه تولید مصالح ساختمانی، محصولات غذایی و آشامیدنی، محصولات پایین دستی پتروشیمی و… دارای ظرفیت صادراتی هستند که  بانک توسعه صادرات بایستی این واحدها را شناسایی و با برقراری ارتباط دوسویه زمینه تقویت و رشد آنها را فراهم نمایند.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان ایلام خاطر نشان کرد: بیشتر مراودات تجاری بین بازرگانان ایلامی و عراقی به روش های سنتی و به سبک مبادلات رودررو انجام می گیرد و به دلیل شرایط حاکم بر بازارهای کشور عراق، شیوه های نوین تجارت خارجی به چشم نمی خورد. این مسئول ادامه داد: بانک توسعه صادرات به عنوان تخصصی ترین بانک این حوزه بایستی در جهت تقویت زیرساخت ها و برقراری ارتباط موثر با بانک های آن کشور زمینه شکل گیری تجارت نوین را در این نقطه مرزی رقم بزند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.