کدخبر : 8155
جمعه 30 نوامبر 2018 - 0:40
فاقددیدگاه

دام هایی که به دام افتادند!

تعداد 300 رأس گوسفند و 5 رأس بز که عده ای سودجو قصد داشتند به کشورهای همسایه به صورت غیر قانونی صادر نمایند، توسط نیروهای مرزبانی شناسایی و توقیف شد.

جامک: کشف محوله دام زنده برای ارسال به کشورهای همجوار به صورت قاچاق و دستور توزیع این محوله توسط مقام قضایی در بین مردم با قیمت مصوب از اقدامات خوب دادستانی و ستاد تنظیم بازار در آخرین روزهای هفته جاری بود.

استان ایلام با تولید سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز و یکی از قطب های تولید این محصول با کیفیت، در طی چند ماه اخیر با افزایش قیمت این کالا همراه بوده است. قاچاق دام زنده از عوامل مهم این افزایش ها می باشد.

هوشیاری نیروی انتظامی و مرزبانی و اهتمام جدی سازمان های مرتبط مخصوصا دستگاه قضائی برای برخورد با اخلال گران نظم در بازار، فضای ناامنی را برای آنان به وجود خواهد آورد.

براساس اخبار دریافتی توسط خبرنگار جامک: تعداد ۳۰۰ رأس گوسفند و ۵ رأس بز که عده ای سودجو قصد داشتند به کشورهای همسایه به صورت غیر قانونی صادر نمایند، توسط نیروهای مرزبانی شناسایی و توقیف شد.

با توجه به تقاضای زیاد برای گوشت گرم و درخواست ستاد تنظیم بازار استان و موافقت سازمان اموال تملیکی و همچنین دستور دادستان جسور و فعال این روزهای ایلام، احشام توقیف شده که قاچاق محسوب می شدند، پس از ذبح شرعی از طریق شبکه توزیع در اختیار مردم قرار گرفت.

قیمت مصوب برای عرضه این محموله ۴۴۵۰۰ تومان تعیین شد که با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه صنف قصابان و از طریق ۳۰ مرکز توزیع، به مردم عرضه شد.

پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت، همکاری دادستان مهران، دادستان ایلام، سازمان اموال تملیکی، نیروهای هوشیار مرزبانی استان، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و اتحادیه صنف قصابان در این زمینه قابل تقدیر بود. بی تردید همراهی و همکاری همه بخش ها برای مقابله با پدیده قاچاق کالا، احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و سایر تخلفات تعزیری لازم و ضروری است. تداوم همکاری ها، تشریک مساعی و اتفاق نظر در خصوص برخورد محکم و قانونی با متخلفین، می تواند منجر به آرامش بازار و کاهش تخلفات صنفی شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.