کدخبر : 8118
شنبه 24 نوامبر 2018 - 7:57
فاقددیدگاه

لازمه توسعه پایدار استفاده از تجربه استان های موفق است

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تنگ نظری مانع توسعه است ، گفت:لازمه توسعه پایدار استفاده از تجربه استان ها و کشورهای موفق است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برخی از دستگاه های اجرایی اگر دنبال توسعه هستند، تنگ نظری ها را کنار بگذارند و در مسائل پیش رو نگاهی هم به نیمه پر لیوان داشته باشند.
وی با انتقاد از تنگ نظری هایی که در راستای اجرای طرح های عمرانی صورت می گیرد، تاکید کرد: مدیران دستگاه های عمرانی با نگاه مثبت به توسعه شهری استان فکر کنند.
استاندار ایلام با بیان اینکه اگر مدیران به دنبال توسعه عمرانی استان هستند، باید تنگ نظری ها را کنار بگذارند، ادامه داد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید از تجربیات شهرها، استان ها و کشورهای موفق استفاده کرد.
سلیمانی دشتکی با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در استان گفت: در ارزیابی های صورت گرفته، استان ایلام در برگزاری جلسات این ستاد سال ۹۵ رتبه ۲۷ کشور را داشت اما این رتبه در ارزیابی سال ۹۶ به رتبه ۱۵ کشور رسیده است.
وی خروجی نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی را مثبت ارزیابی و اعلام کرد: در جلسات اقتصاد مقاومتی ۱۸۸ جلسه در حوزه صنعت، معدن و تجارت داشته ایم که ۱۰۳ مصوبه آن اجرا، ۴۴ مصوبه در دست اقدام و ۴۱ طرح نیز اجرا نشده است.
استاندار ایلام یادآور ش: ۷۰ مورد از این مصوبات در زمینه تعیین تکلیف معوقات بانکی؛ ۱۷ مورد پرداخت تسهیلات؛ ۲۳ مورد رفع مشکلات بیمه تامین اجتماعی؛ ۲ مصوبه در حوزه تامین انرژی؛ ۲۷ مورد در زمینه امور مالیاتی؛ ۲۵ مورد تامین زیرساخت و ۴ مورد هم در زمینه مشکلات زیست محیطی بوده است.
گفتنی است در این جلسه در زمینه واگذاری زمین به منظور ایجاد جایگاه سی ان جی شهر ایلام تصمیمات لازم اتخاد، مسائل و مشکلات شرکت شن و ماسه برادران فیض الهی، ۲ واحد تولیدی درب و پنجره یو پی وی سی و یک واحد تولیدی لبنیات بررسی و تصمیمات لازم برای ادامه فعالیت این کارگاه ها گرفته شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.