کدخبر : 8069
چهارشنبه 14 نوامبر 2018 - 7:47
فاقددیدگاه

شایعه بسته شدن مرز مهران صحت ندارد

مدیرکل گمرک استان ایلام شایعات در خصوص بسته شدن مرز مهران را بی اساس دانست و گفت: تردد کامیون و تریلرهای تجاری از این مرز بدون مشکل و به راحتی در حال انجام است.

روح الله غلامی روز سه شنبه اظهار داشت: بعد از ایام اربعین تعداد کامیون های حامل کالا به طرف مرز مهران هر لحظه در حال افزایش بوده و این خود باعث ازدحام کامیون ها در این مرز شده است.
وی با بیان اینکه طی یک هفته اخیر تعداد کامیون های حامل کالاهای صادراتی به مرز مهران از ۱۰۰ کامیون به ۸۰۰ مورد رسیده است، افزود: تنها در پنج روز بیش از ۵۱ میلیون دلار کالا از این مرز به کشور عراق صادر شده است که این عامل خود نشان دهنده رونق و توسعه تجارت در این خصوص است.
مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: تنها در روز گذشته وقفه ای چهار ساعته از طرف عراقی در تردد کامیون ها در مرز پیش آمد که با رایزنی های مقامات دو کشور این مشکل برطرف شد.
غلامی یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا اواخر هفته جاری از بار ترافیکی کامیون ها در مرز کاسته و تردد با سرعت بیشتری انجام گیرد.
به گزارش ایرنا، برخی سایت های خبری امروز خبری مبنی بر جلوگیری مقامات عراقی از ورود کامیون های ایرانی از مرز مهران به این کشور خبر داده بودند.
آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران و همچنین نصب دستگاه ایکس ری و فعالیت های عمرانی در آنسوی مرز مهران دلیل این محدودیت اعلام شده است.
شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
روزانه به طور متوسط ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از سیر تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.