کدخبر : 7853
یکشنبه 7 اکتبر 2018 - 13:13
فاقددیدگاه
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام:

بزرگسالان هم می‌توانند به دنیای کودکی بروند / بازی‌ها ، لبخندها و قاصدک‌ها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: ما باید در عصری که دنیای مجازی حقیقت‌ها را پس زده است ساعاتی از وقت خود را به نو باوگانمان اختصاص دهیم و بدانیم که کودکان به مصاحبت ، گفتگوی دو طرفه، لبخند ، حمایت و محبت بزرگترها بسیار نیازمندند.

«حبیب‌الله بخشوده» مدیرکل کانون استان و دبیر ستاد گرامیداشت هفته ملی کودک به مناسبت آغاز این هفته و هم زمان با برگزاری مراسم آغاز برنامه های هفته ملی کودک ،تبریکی به این شرح صادر کرد:

بی‌گمان در بین هفته‌ها و ماه‌هایی که نامگذاری شده‌اند هفته ملی کودک و روز جهانی کودک از درخشان‌ترین هفته‌هاست که ما را به چشمه زلال کودکی بر می‌گرداند تا در آینه‌ی آب دنیای دیروزینمان را دریابیم و به جادوی آفتاب، تلالو آن عهد گرانقدر را درک کنیم.

کودکی دنیای آبی‌های بالادست است. دنیایی که ماه را می‌توان در آن بوسید و ستاره را می‌شود بر لباس زیبای عروسک‌ها چسبانید.دنیای عطوفت‌های بی‌پایان.دنیای بازی‌ها و لبخندها، دنیای قاصدک‌ها و سنجاقک‌ها.به راستی این زمان بی‌برگشت را چگونه باید به زندگی‌هایمان برگردانیم؟ شیرینیش چند کندو عسل می‌ارزد؟ لبخندش،گریه‌اش،قایم باشکش و… را باید کجا پیدا کنیم. چه کسی از وبال عقل بر گردن جانش نمی‌نالد؟چه کسی از بزرگ بودن خسته نیست. آرزوی همه برگشت به دنیای کودکانه است.علی‌رغم فقر و فاقه و کمبود امکانات. علیرغم سختی‌های دیروز و لذات امروز.کودکی دنیایی بی‌بدیل و زیبایست که فقط و فقط با وجود کودک بودن می‌شود حسش کرد.حالا بزرگ شده‌ایم اما بی بهره از دنیای کودکان نیستیم.می‌شود با نزدیک شدن به دنیای کودک، با بازی با یک عروسک، شنیدن یک قصه، خواندن یک شعر، دیدن یک فیلم کودکانه، شنیدن یک سرود و یا دکلمه‌ی زیبا کودکی نو باوه، احساس کودکی را در خود تقویت کرد.هفته ی کودک گرچه به شکل نمادین فرصتی مغتنم و طلایی است که همه اولیا و مرتبطین به حقوق کودک چه ادارات و نهادهای مسئول وچه خانواده‌ها، بایدکودکانمان را بهتر دریابیم وبه نیازهایشان پاسخ لازم بدهیم.این جریان وقتی می‌تواند مفیدباشد که مداومت داشته ودر وجود همگان نهادینه شود .

ما باید در عصری که دنیای مجازی حقیقت‌ها را پس زده است ساعاتی از وقت خود را به نو باوگانمان اختصاص دهیم و بدانیم که کودکان به مصاحبت و گفتگوی دو طرفه بسیار نیازمندند.به لبخند وحمایت ما، به محبت و مودتمان .

ما مدیون کودکانمان هستیم وآینده را متعلق به آن‌ها می دانیم.و متناسب با شعار امسال “آینده راباید ساخت” به آتیه ی کودکان امروز و مردان و زنان آینده در سایه تعلیم و تربیت اسلامی امیدواریم .

فرارسیدن هفته ی ملی کودک را به همه ی کودکان عزیز و دوست داشتنی استان و کشورمان تبریک می گویم و برای همه کودکان جهان آرزوی دنیایی به دور از جنگ و خشونت وسرشاراز صلح و آرامش دارم .

برنامه‌های هفته ملی کودک به دبیری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و عضویت بیش از بیست سازمان فرهنگی و اجرایی دولتی و خصوصی از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه به مدت یک هفته در سراسر استان ایلام در حال برگزاری هستند .

روزهای هفته ملی کودک به ترتیب روزهای ۱۴ مهر روز «کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی»، ۱۵ مهر «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، ۱۶ مهر (روز جهانی کودک) «کودک، صلح، بازی و نشاط»، ۱۷ مهر «کودک، رسانه و ارتباطات»، ۱۸ مهر «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»، ۱۹ مهر «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» و ۲۰ مهر «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» نام گرفته است .

بیست ودو مرکز فرهنگی ، هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در سراسر استان به صورت سیار، ثابت و پستی برای بچه های ایلامی فعالیت های فرهنگی ، ادبی و هنری ارائه می‌دهند./ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.