کدخبر : 7240
سه‌شنبه 12 ژوئن 2018 - 14:33
فاقددیدگاه

ادامه فعالیت کارخانه سیمان ایلام نیازمند فکر تازه است

اختصاص پایگاه خبری جامک: حال این روزهای کارخانه اسم و رسم دار سیمان ایلام خوش نیست و اگر حرکت مسنجمی برای احیاء و خروج از بحران آن صورت نگیرد، چه بسا نفس های آخر را با دلتنگی به پایان برده و خداحافظی غم انگیزی خواهد داشت.

رسیدن این واحد بزرگ و سخاوتمند به ایستگاه آخر و انباشت بدهی ۹۳ میلیارد تومانی به غیر از بدهی های معوق ریالی و ارزی به بانک های عامل، فقط و فقط به دلیل سوء مدیریت و تبدیل آن به حیات خلوت مدیران خصولتی در سال های دور و نزدیک بوده است. کسانی که بی رحمانه از هر ترفندی برای چاپیدن منابع این شرکت استفاده می کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام پس از چندین جلسه اختصاصی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کارگروه اقتصاد مقاومتی در محل استانداری ایلام، این بار به همراه مدیران شرکت گاز، شرکت پخش فرآورده های نفتی، اداره امور مالیات، سازمان صنعت، معدن و تجارت پس از بازدید از خطوط و فرایند تولید محصول کارخانه، برای یافتن راهکارهای لازم در جهت خروج شرکت از بحران، نشست هم اندیشی با مدیر عامل و کارشناسان فنی برگزار کردند.

“دکتر ایوب درویشی” کارخانه سیمان ایلام را نماد و پیشانی صنعت استان توصیف کرد و با ابراز نگرانی از احتمال غیر فعال شدن این واحد قدیمی گفت: بازنده اصلی تعطیلی کارخانه سیمان تنها کارگران بومی و شاغلینی هست که از محل این شرکت امرار معاش می کنند. وی ادامه داد: برون رفت از این وضعیت بدون تلاش، پیگیری تاثیرگذار و اختصاص منابع مالی توسط هیئت مدیره و سهامداران امکان پذیر نمی باشد. دکتر درویشی ادامه داد: تاکنون شرکت های گاز، پخش فرآورده های نفتی، اداره امور مالیاتی شرکت های پیمانکاری و حتی نیروهای بازنشسته طلبکار، برای وصول مطالبات میلیاردی خود تنها با هدف کمک به حفظ اشتغال و رونق تولید، فرصت های زیادی به مدیران کارخانه داده اند اما مدیران هم بایستی بپذیرند که ادامه این حمایت ها تا بی نهایت مقدور نمی باشد.

این مسئول با انتقاد شدید از مدیران سیمان ایلام، انباشت بدهی های کلان در اوج فروش و صادرات بالا را غیر قابل قبول دانست و ابراز داشت: همین شیوه مدیریتی و تاخیر در تسویه با وجود سوددهی مناسب کارخانه باعث انباشت بدهی ها، وقوع بحران و بی اعتمادی طلبکاران شده است.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: از دست دادن صادرات ۸۰ درصد محصول تولیدی به دلیل تصمیمات تجاری کشور عراق شوک بزرگی به این شرکت وارد نموده است. بنابراین تیم مدیریتی جدید بایستی با تدوین برنامه همه جانبه بر محور اعتماد سازی، مطالعات بازار، توجه به خواست مشتریان، افزایش بهره وری نیروی کار، کاهش هزینه های سربار، تامین منابع مالی برای رفع و جبران کسری های موجود، کوشش مضاعف نمایند.

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام خاطر نشان کرد: همه ما در تلاشیم تا کارخانه سیمان ایلام جان دوباره گرفته و به حیات خود ادامه دهد. وی گفت: تصمیمات مناسبی برای تشویق پیمانکاران استان در جهت خرید سیمان ایلام گرفته شده است و همچنین با رایزنی و برقراری ارتباط بیشتر استاندار ایلام با استاندار واسط عراق، امکان بازگشت سیمان ایلام به بازارهای این کشور وجود دارد به شرطی که سهامداران و هیئت مدیره زنگ خطر را شنیده و با درک وضعیت سخت شدن فروش محصول با وجود رقبای قدرتمند در منطقه، علاوه بر فاصله گرفتن از شیوه های قدیمی و مدیریت سنتی، تفکرات نوین را برای بازگشت کارخانه به شرایط نرمال به کار گیرند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.