کدخبر : 3505
چهارشنبه 17 آگوست 2016 - 8:48
فاقددیدگاه

آقای قرائتی؛ زندگی خاله بازی نیست!

 این اولین بار نیست که حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی سخن های تامل برانگیزی بر زبان می آورد که تعجب بسیاری را به همراه دارد؛ سخنانی که شاید در چند سال اخیر بارها از سوی وی بیان شده،افکار عمومی انتقاد کردند، ولی قرائتی اصرار دارد باز هم همانها را تکرار کند.
به نوشته نامه نیوز، محسن قرائتی دغدغه ازدواج جوانان را دارد و در سخنرانی های گوناگون مذهبی که انجام می دهد به شیوه های مختلفی این دغدغه را بیان می کند؛ اما  وی سالهاست تن به مصاحبه با مطبوعات و رسانه ها نمیدهد و به متکلم وحده تبدیل شده است و اینگونه منتقدان نمی توانند از وی پرسش کنند که دلیل بیان اینگونه اظهارات چیست؟بر مبنای کدام دلیل عقلی این سخنان را بیان می کند؟
وی در تازه ترین اظهارت خود گفته است من با ازدواج دانشجویی مخالفم، بلکه ازدواج باید دبیرستانی باشد. زیرا دختران در سن ۱۳ سالگی شوهر می‌خواهند!
 محسن قرائتی در حالی می گوید که ازدواج باید دبیرستانی باشد که دختران امروزی در این سن و قبل از ۱۸ سالگی هنوز به رشد و بلوغ عقلی کاملی نرسیده اند، جای تعجب است که چرا توصیه می کنند جوانی که هنوز به سن رای دادن نیز نرسیده است، ازدواج کند؟ بر اساس قوانین کشور جوانان پیش از ۱۸ سالگی حتی قادر به دریافت گواهینامه و رانندگی در خیابان ها هم نیستند و حتی اگر نوجوانی قبل از ۱۸ سال مرتکب جرم شود به کانون اصلاح و تربیت فرستاده می شوند نه زندان. حال آقای قرائتی چگونه عنوان می کنند که یک دختر قبل از ۱۸ سالگی می تواند برای امر مهم و مساله ای حیاتی چون ازدواج خود تصمیم گیری و قبول مسئولیت کند؟
ایشان در بخش دیگری از این سخنان با انتقاد از الگوبرداری از سبک زندگی غربی می گویند متأسفانه ما دل‌مان می‌خواهد که فتوکپی زندگی غربی داشته باشیم و آمار طلاق هم بالا نرود؛ باید از اقای قرائتی پرسید که بر چه مبنایی می گویند که در جامعه ایرانی و در بحث ازدواج و داشتن زندگی از غرب الگوبرداری شده است؟ حال آنکه بسیاری از ما میدانیم که غربی ها در بحث ازدواج و شروع زندگی بسیار ساده زیست هستند و نه از مهریه سنگین ایرانی ها خبری هست و نه از جهیزیه و مراسم آنچنانی ازدواج، پس چطور می توان تقصیر مشکلات اقتصادی و رسم و رسومات اشتباه در کشورمان را بر گردن کشورهای غربی و الگوبرداری از آنها انداخت و خود را مبرا دانست، تا کی قرار است این بازی غرب بد است ما خوبیم را ادامه دهیم آقای قرائتی؟
حجت الاسلام قرائتی در بخش دیگری عنوان می کند که برخی می‌گویند فلان پسر هم کفو(هم سطح) ما نیست، این کفو به چه معناست؟ در حالی که دختر عمه پیامبر(ص) با زیدی که برده بود ازدواج کرد!
این بخش اظهارات محسن قرائتی از آن جهت جای تعجب دارد که نظریه استادان ومشاوران ازدواج در کشورمان را به طور کامل زیر سوال می برد، بحث هم کفو بودند و هم سطح بودند یکی از ملاک های مهم برای ازدواج است که  بر رعایت و توجه به آن توصیه فراوانی می شود! حال آقای قرائتی با آوردن یک مثال آن هم از یک استثنا قصد دارند جوانان را به ازدواج  به افرادی که هیچ سنخیتی چه از لحاظ اجتماعی و چه اقتصادی  با آنها ندارند، تشویق کنند، موضوعی که خود می تواند پایه بسیاری از مشکلات و اختلافات در ادامه زندگی شود.
اینکه آقای قرائتی بارها به وضوح مخالفت خود را با دانشگاه و آموزش و پرورش و ورزش زنان عنوان کردند موضوع روشنی است، اما اینکه ایشان تلاش می کنند اوضاع و احوال زمانه خود را نادیده بگیرند و بر اساس شرایط دیروز به جوانان امروز نسخه بدهند، جای بسی تعجب دارد. خوب است ،آقای قرائتی بر اساس شرایط امروز به جوانان راه حل بدهند و به جای بستن مسیر پیشرفت و رشد دختران و محدود کردن آنها به موضوع ازدواج و همسرداری بر حق انتخاب و مسئولیت در موضوع ازدواج تاکید کنند.
Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.