کدخبر : 18858
سه‌شنبه 17 اکتبر 2023 - 8:50
فاقددیدگاه

دانشگاه علوم پزشکی ایلام یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سازمان های بیمه گر طلب دارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه در سراسر استان تعداد ۱۰۰ باب داروخانه شهری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایلام فعالیت دارند، گفت: این دانشگاه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سازمان های بیمه گر طلب دارد.

ایرنا؛ “رسول دشتی“، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه خدمات حوزه غذا و دارو، گسترده است، اظهار کرد: این حوزه دارای سه زیر مجموعه مدیریت غذا، مدیریت آزمایشگاه و مدیریت دارو و مواد تحت کنترل است.

وی افزود: تعداد ۲ اداره “مکمل های سنتی” و “شیرخشک ها” همچنین اداره تجهیزات پزشکی و واحد “مبارزه با کالای سلامت محور” نیز در این معاونت برای خدمت به مردم فعالیت دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه در سراسر استان تعداد ۱۰۰ باب داروخانه شهری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایلام فعالیت دارند، اظهار کرد: تعداد ۱۰ باب داروخانه بیمارستانی در سطح استان و تعدادی داروخانه روستایی به صورت اقماری مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند.

وی با اشاره به اینکه یک باب داروخانه مختص به بیماران خاص در بیمارستان مصطفی خمینی(ره) از آبان ماه سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را بصورت متمرکز آغاز کرده است، تصریح کرد: این داروخانه ضمن اخذ مجوز از اداره کل داروی وزارت بهداشت، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال دارو برای ارائه خدمات دارویی به بیماران خاص از قبیل داروهای” شیمی درمانی”، “ام اس”، “فاکتورهای خونی” و غیره…در این داروخانه موجود است.

دشتی از ارائه خدمات درمانی به معتادان مواد مخدر، روان گردان و سایر مواد صناعی خبر داد و گفت: کل استان دارای ۴۲ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر است که از این میزان تعداد ۱۹ مرکز در شهر ایلام قرار دارد و از طریق مدیریت نظارت بر دارو و مواد مخدر خدمات دارویی مناسب به آنها ارائه می شود.

وی با اشاره به بحث کوچک سازی دولت و مشکلات زیر ساختی در تامین نیرو برای داروخانه‌ها همچنین با توجه به دستور العمل های گذشته دولت در رابطه با واگذاری داروخانه های بیمارستان های دولتی، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۰ باب دارو خانه بیمارستانی از طریق سامانه ستاد بصورت فراخوان عمومی به بخش خصوصی واگذار شد که این داروخانه ها بصورت مستمر مورد نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرند.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سازمان های بیمه گر طلب دارد

دشتی با تأکید بر اینکه گاها ممکن است مشکلاتی در ارائه خدمات دارویی در سطح استان وجود داشته باشد، گفت: متأسفانه بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال حجم بدهی دارو و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی به پیمانکاران و به تبع بدهی پیمانکاران نسبت به شرکت‌های پخش دارو است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با عنوان اینکه از این میزان بدهی ۸۰ میلیارد تومان بدهی دارویی و ۱۰ میلیارد تومان بدهی تجهیزات مصرفی است، افزود: میزان بالای بدهی ها باعث ایجاد مشکلاتی برای دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طلب از سازمان های بیمه گر دارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام عمده خدمات ارائه شده توسط دانشگاه را در بخش بستری و سرپایی خدمات بیمه‌ای عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طلب از سازمان های بیمه گر دارد و یکی از عمده مشکلات دانشگاه علوم پزشکی عدم پرداخت بموقع سازمان های بیمه گر است که همین امر باعث ایجاد مشکل در ارائه خدمات مطلوب به بیماران می شود.

این مسئول یکی دیگر از مشکلات این حوزه را عدم استقرار شرکت های پخش داروی دولتی در استان عنوان کرد و یادآور شد: در سراسر کشور تعداد ۲۶ شرکت دولتی وجود دارد که هیچکدام از این شرکت ها در استان ایلام شعبه ندارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با عنوان این مطلب که در استان ایلام تعداد ۱۰ تا ۱۲ شرکت خصوصی پخش دارو وجود دارد، اظهار کرد: ضمن تقدیر از فعالیت این شرکت ها باید گفت که این شرکت های خصوصی توان پوشش کلیه اقلام دارویی را بدون ویزیت استان همجوار ندارند.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سازمان های بیمه گر طلب دارد

عدم استقرار شرکت های پخش دارو دولتی در استان از عمده مشکلات این حوزه است

دشتی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته جهت استقرار شعبه شرکت های پخش داروی دولتی در استان تلاش های فراوانی شده اما متأسفانه این تلاشها بی نتیجه مانده است، گفت: تعدادی از این شرکت ها زیر نظر مجموعه تامین اجتماعی و شرکت شستا هستند که به بهانه های واهی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه کمبود دارو در استان وجود ندارد، تصریح کرد: برخی از بیماران بر روی یک برند خاص برای مصرف تأکید دارند اما برنامه وزارت بهداشت این نیست که همه برندها را تهیه کند و وقتی یک برند خاص وارد کشور می شود قطعاً سهم هر استان مشخص است و بیماران لزوما نباید فقط از یک برند خاص استفاده کنند.

دشتی با اشاره به اینکه برای مداوای بیماران خاص و صعب العلاج یارانه دولتی در نظر گرفته می شود، یادآور شد: علاوه بر فرانشیزی که ۷۰ درصد است و بیمه پایه تقبل می کند، به مقدار باقی مانده نیز یارانه تعلق می گیرد و بیماران صعب العلاجی که قدرت پرداخت این میزان را نیز ندارند از طریق بیمه سلامت پیگیری می کنند و خوشبختانه بیمه سلامت در این راستا نقش موثری داشته است.

وی با تاکید بر عدم مصرف بی رویه داروها و با اشاره به فعالیت داروخانه مصطفی خمینی(ره) که ماهانه بین سه تا پنج میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج خدمات دارویی ارائه می دهد، گفت: در اربعین سال جاری با اجرای نسخه الکترونیک تمام زائران مراجعه کننده خدمات درمانی دریافت کردند و در طول این ایام تعداد ۳۰ هزار بیمار در بخش سرپایی ویزیت شد و با اجرای نسخه الکترونیک تا حد امکان از مصرف بی رویه دارو جلوگیری بعمل آمد.

معاون غذا و داروی استان با عنوان اینکه بازدید و بازرسی از داروخانه ها و شرکت های پخش در سال جاری بصورت مستمر صورت می گیرد، عنوان کرد: عدم حضور به موقع مسئول فنی در داروخانه، تخلف محسوب می شود.

وی افزود: داروساز داروخانه مکلف است طبق ساعات تعیین شده در پروانه مسئولیت فنی خود در داروخانه حضور داشته باشدو نسخه پیچی در زمان عدم حضور مسئول فنی داروخانه نیز تخلف است.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سازمان های بیمه گر طلب دارد

ثبت “شیر خشک رگولار” در سامانه تی‌تک با هدف جلوگیری از قاچاق

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود، از ثبت اطلاعات کودکان شیر خشکی در داروخانه ها خبر داد و گفت: در راستای مدیریت توزیع شیر خشک و اطمینان از دسترسی مصرف کنندگان، علاوه بر شیر خشک های رژیمی و غذا های ویژه کودکان، داروخانه ها می بایست اطلاعات کودکان مصرف کننده “شیر خشک رگولار” را از ۲۰ مهر ماه در سامانه “تی تک” ثبت کنند.

وی با بیان اینکه به هر کودک شیر خوار ماهانه ۱۵ قوطی شیر خشک به شرط ثبت اطلاعات در داروخانه ها و ارائه کد ملی تحویل می شود، خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات زیر ساختی از قبیل احتمال قطعی برق یا اینترنت و یا مشکل در سامانه ممکن است بصورت مقطعی مشکلات جزئی در این زمینه وجود داشته باشد اما در مجموع این کار اساسی در راستای جلوگیری از قاچاق صورت می‌گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.