کدخبر : 17934
دوشنبه 15 می 2023 - 8:21
فاقددیدگاه
مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد؛

تدوین بسته تحولی در استاندارد ویژه تولید کنندگان

مدیرکل استاندارد استان ایلام از تدوین تسهیلات ویژه و بسته تحولی با عنوان بهار خدمت ویژه تولید کنندگان خبر داد.

مهناز همتی در جمع خبرنگاران و به منظور تبیین و تشریح بسته تحولی بهار خدمت و انعکاس تسهیلات ویژه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به ابلاغ، بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی از سوی مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این بسته تحولی به استناد بند ۱ مصوبه یک‌صد و دهمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد و با عنایت به تصویب شورای معاونان و مدیران سازمان در جهت توسعه استاندارد کالا و خدمات با رویکردی جهادی، اقتصادمحور، تسهیل‌گر، فرصت ساز، مولد، دانش بنیان، عملیاتی و کاربردی در سه فصل، تسهیل و تسریع در ارزیابی انطباق کالا و خدمات، استاندارد سازی نوین علم پایه و اعتبار بخشی و توسعه فناورانه و هوشمندسازی در ۴۶ بند، تهیه و تدوین شده است.

همتی در ادامه این نشست گفت: راهبری این مهم با کمک ابزارهای به روز استاندارد متشکل از همه اجزا سازمان ملی استاندارد ایران شامل ارزیابی انطباق، استانداردسازی، تائید صلاحیت، اوزان و مقیاس‌ها و ارزیابی کیفیت با بهره گیری از سرمایه انسانی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تشکل‌های ذی‌ربط و پشتوانه فعالیت‌های علمی و پژوهشی و نوآورانه محقق خواهد شد.

وی در ادامه از ابلاغ دستور رییس سازمان ملی استاندارد از اعطای تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان و واردکنندگان در قالب ۱۵ بند خبر داد و به تشریح آنها پرداخت.

همتی از اصحاب رسانه به عنوان اهرم و بازوی توانمند سازمان یاد کرد و افزود: امیدواریم با انعکاس این مهم گامی بلند در اشاعه و ترویج خدمت تحولی سازمان ملی استاندارد در دولت سیزدهم برداشته شود.

مدیرکل استاندارد استان ایلام از تولیدکنندگان خواست به منظور اطلاع از شرایط و جزئیات این بسته با اداره کل استاندارد در ارتباط باشند.

وی با عنوان اینکه اداره کل استاندارد، موظف است در طول سال از هر واحد تولیدی استاندارد حداقل به تعداد ۴ مورد نمونه برداری انجام دهد، یاد آور شد: کنترل کیفیت فرآورده‌های لبنی در سالهای گذشته بصورت روزانه انجام می‌شد و نمونه برداری از بعضی محصولات دیگر مانند؛ آرد بصورت هفتگی صورت می‌گرفت.

همتی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی نمونه استانی و ملی مشمول این بسته‌های حمایتی بصورت ویژه هستند، گفت: واحدهای تولیدی نمونه ملی در طول اعتبار پروانه نیازی به نمونه برداری ندارند و واحدهای نمونه استانی نیز فقط یک بار نمونه برداری از تولیدات آنها انجام می‌شود، مگر اینکه کیفیت محصولات آنها پایین بیاید و یا در وضعیت بحرانی قرار گیرند که مجدداً نیاز به نمونه برداری و بازرسی داشته باشند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.