کدخبر : 17849
چهارشنبه 3 می 2023 - 9:38
فاقددیدگاه
مدیرکل سلامت استان ایلام خبر داد؛

پرداخت۱۳ میلیارد ریال هزینه درمان به زوجین نابارور در ایلام

مدیرکل سلامت استان ایلام گفت: از زمان اجرای طرح پوشش زوجین نابارور در استان ایلام بیش از ۱۳ میلیارد ریال به بیمه شدگان هزینه‌هایی درمانی پرداخت شده است.

نورالدین رحیمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف سازمان بیمه سلامت در حمایت از زوجین نابارور، حمایت مالی و پوشش خدمات توسط سازمان، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان است، بیان کرد: فرآیند ارائه خدمت کمک باروری در سطوح مختلف، تسهیل فرآیند دسترسی به این خدمات برای بیماران در افزایش نرخ رشد جمعیت و عملیاتی شدن سیاست‌های جمعیتی بالادستی است.

وی با اشاره به اینکه برقراری و دسترسی عادلانه به خدمات ناباروری و کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری از دیگر اهداف بیمه سلامت است، گفت: آماده‌سازی نشان مدیریت در سامانه‌های سازمان به منظور شناسایی زوجین نابارور و پیکربندی موسسه در سامانه‌ها بیمه سلامت جهت ارائه خدمات کمک ناباروری از برنامه‌های این سازمان است.

وی افزود: ارسال اسناد به سازمان و پیاده سازی تعرفه‌های ناباروری در سامانه‌های سازمان برای خرید خدمات از مراکز طرف قرارداد نمونه‌ای از این اقدامات است.

رحیمی تصریح کرد: با اجرای طرح حمایت از زوجین نابارور در استان در سال گذشته تا کنون ۷۱۴۰ بار مراجعه در بخش بستری سرپایی و خسارات به اداره کل بیمه مراجعه که هزینه‌ای بیش از ۱۳ میلیون ریال در بر داشته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام اضافه کرد: از این تعداد ۶۹۵۱ مراجعه مربوط به نسخه نویسی الکترونیکی یا سرپایی بوده است.

رحیمی گفت: بیشترین هزینه‌ها مربوط پرداخت متفرقه و دارو بوده است. مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام یادآور شد: زوجین نابارور هر چه سریع‌تر نسبت به ارائه مدرک خود جهت دریافت هزینه‌های درمانی اقدام نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.