کدخبر : 17551
پنج‌شنبه 9 مارس 2023 - 13:22
فاقددیدگاه

۵۰ درصد ورزشکاران رزمی کار ایلام در سبک نینجارنجر فعالیت دارند

رییس هیات ورزش های رزمی ایلام با بیان اینکه سبک رزمی نینجا رنجر بیشترین گرایش ورزشکاران را به خود اختصاص داده است، گفت: ۵۰ درصد تمام ورزشکاران رزمی استان به استعداد ۶۰۰ نفر ورزشکار سازماندهی شده در سبک نینجارنجر فعال هستند.

سجاد صفربیگی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان کشوری سبک نینجارنجر و معرفی نایب رییس هیات ورزش های رزمی اظهار داشت: در استان ۲۸ رشته رزمی با ۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار فعال است که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر ورزشکار بانو هستند.

وی در خصوص تعدد سبک های مختلف هیات ورزش های رزمی، افزود: هیات ورزش های رزمی با هدف اشاعه ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت می کند و با جذب حداکثری عامه مردم در رشته های مختلف رزمی نقشی موثر در سلامت و نشاط جامعه دارد.

صفربیگی یادآور شد: هیات ورزش های رزمی در کنار بعد ورزش همگانی برای قهرمان پروری و شناسایی ورزشکاران مستعد نیز تلاش می کند و در این راستا ورزشکاران و مربیان توانمندی را تربیت و به جامعه ورزش استان و کشور معرفی کرده است.

وی ادامه داد: سبک نینجا رنجر که بیشترین جذب ورزشکاران را در بین سایر سبک های رزمی دارد، تلفیقی از سبک مبارزات ایرانی با آسیای شرقی همراه با فنون متنوع مبارزه، حرکات نمایشی و اکروبات و کار با انواع سلاح ها است که در استان ایلام این سبک در سال ۹۰ شروع به فعالیت کرد.

صفربیگی در مورد جذب حمایت های مالی برای هیات ورزش های رزمی و سبک پرطرفدار، گفت: رایزنی هایی در گذشته و مقطع کنونی برای جذب حامی مالی با شرکت ها و نهادهای دارای تمکن مالی انجام گرفته اما کمک های این شرکت ها به هیات قابل توجه نبوده است.

وی در خصوص ساماندهی سبک های مختلف رزمی توضیح داد: فدراسیون رشته های رزمی و مدیریت سازماندهی سبک های ورزشی وزارت ورزش و جوانان در صدد مدیریت و ساماندهی تعدد سبک های رزمی است تا در کنار کمیت سبک ها، کیفیت فعالیت رشته ها افزایش یابد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.