کدخبر : 16878
دوشنبه 21 نوامبر 2022 - 8:25
فاقددیدگاه

خبر خوش مدیر کل بیمه سلامت ایلام برای بیماران خاص، صعب‌العلاج و مزمن

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام از تصمیم بیمه سلامت برای کمک‌های بی‌سابقه به بیماران خاص، صعب‌العلاج و مزمن خبر داد و گفت: این خدمات در آینده بیشتر هم خواهد شد.

دکتر «نورالدین رحیمی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: در استان ایلام۳۶۷  هزار  نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بیشترین افراد تحت حمایت روستاییان ، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

بیمه رایگان ۷۶ درصد جامع هدف

وی گفت: ۷۶ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه هستند یعنی هیچگونه حق بیمه‌ای از آنها دریافت نمی‌شود و ۹۰ درصد بستری و ۷۰ درصد درمان سرپایی این افراد در بخش دولتی را بیمه پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام ادامه داد: هزینه بیمه کارکنان دولت ، بیمه سلامت همگانی ، ساکنان حاشه شهرها، زندانیان و خانواده‌های آنان ، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افراد مجهول‌الهویه در صورت تایید مراجع درمانی، اتباع عراقی ساکن ایلام پرداخت می‌شود.

نسخه نویسی الکترونیکی در ایلام زودتر انجام شد

رحیمی با بیان اینکه نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان ایلام دو ماه زودتر از کل کشور در ایلام به طور کامل انجام شد، ادامه داد: در نتیجه این عملکرد شفافیت مالی کامل وجود دارد و رسیدگی آنلاین وجود دارد و پرداخت مطالبات هم به صورت روزانه انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تمام تصدی‌ها را  به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و ۲۴ دفتر پیشخوان این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

بیمه سلامت پیشگام در تحقق سیاست‌های جمعیتی

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: تمام افرادی که دچار ناباروری هستند به بیمه سلامت مراجعه می‌کنند و نشان‌دار می‌شوند و داروهای ناباروری را با تخفیفات ویژه دریافت خواهند کرد و در صورت مراجعه به بخش دولتی ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت خواهد شد و در صورت ارائه اسناد مراجعه به بخش خصوصی طبق تعرفه از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند خواهند شد.

کمکی بی‌سابقه به معلولان

رحیمی ادامه داد: هزینه کاردرمانی و گفتاردرمانی معلولان در بخش خصوصی بسیار بالاست و در بخش دولتی نیز این خدمات یا کم ارائه می‌شود یا با درخواست‌های بالا و در نتیجه ازدحام مواجه هستند که برای کمک به این افراد ۷۰ درصد هزینه بخش خصوصی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود که در تاریخ بیمه بی‌سابقه است.

پرداخت ۵۵ میلیارد تومان در دوران کرونا

وی تاکید کرد: در ایام کرونا ۱۷ هزار پرونده داشتیم که ۵۵ میلیارد تومان هزینه شد، بحث ارجاع پزشک خانواده در بین خانوارهای شهری اجرا شد و برای بیمه شدگان با پزشک خصوصی قراردادی منعقد شد و هزینه ویزیت در این طرح ۷۰۰۰ تومان است.

خبری خوش برای بیماران خاص و صعب‌العلاج

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام ادامه داد: برای کمک به تمام بیماران خاص و صعب‌العلاج که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ، خدمات درمانی، روستایی هستند، بدون استخدام حتی یک نفر نیروی انسانی صندوقی تشکیل شده است.

رحیمی تصریح کرد: ۲۷ بیماری صعب‌العلاج در جامعه رایج است که سامانه‌ای راه‌اندازی شده و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه فقط نشان‌دار کردن بیماران را بر عهده دارد و وقتی این بیماران ویزیت می‌شوند  از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد ویزیت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: این بیماران بعد از عمل جراحی وقتی که اسناد را ارائه کنند، بعد از بررسی در کارگروه در سال تا سقف ۵۰ میلیون تومان به آنان پرداخت می‌شود که این مبلغ علاوه بر بیمه پایه و تکمیلی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام تصریح کرد: ۱۰۱ بیماری نادر و مزمن جسمی و روانی داریم که هزینه بردار هستند که این بیماران اگر اسناد خود را ارائه کنند تا ۵۰ میلیون تومان به آنان پرداخت خواهد شد.

رحیمی از خانواده‌های این بیماران خواست که مدارک خود را که مربوط به امسال است رابیمه سلامت استان ارائه کنند و از این حمایت‌ها برخوردار شوند.

پرداخت ۱۴۰میلیارد تومان هزینه درمان ار ابتدای امسال تاکنون

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۱۰ میلیارد تومان در سطح استان هزینه درمان پرداخت شده و امسال تاکنون نزدیک ۱۴۰ میلیارد تومان پرداختی در بخش دولتی، غیر دولتی و سطح ۱ روستایی داشته‌ایم.

به ازای هر ۵۰۰۰ بیمه شده یک کارمند داریم

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: در تمام بیمارستان‌ها ناظران بیمه سلامت مستقر هستند و این بیمه با ۷۲ کارمند خدمت به  ۳۶۷ هزار نفر انجام می‌شود یعنی به ازای هر ۵۰۰۰ بیمه شده یک نفر کارمند داریم و کارکنان حداکثر کارایی و اثربخشی را در سازمان دارند.

به دنبال خلاقیت و آموزش برای خدمت بهتر هستیم

رحیمی تصریح کرد: بیمه سلامت استان ایلام از  ۵ سال گذشته جزء دستگاه‌های برتر استان در جشنواره شهید رجایی بوده و امسال نیز در این جشنواره در شاخصه‌ی عمومی و اختصاصی به عنوان دستگاه برتر شناخته شد چون کار به صورت تیمی پیش می‌رود و آموزش‌ها نیز به‌روز است و به دنبال خلاقیت و نوآوری برای خدمت بهتر و به موقع به جامعه هدف هستیم.

وی با قدردانی از رسانه‌ها در معرفی خدمات بیمه سلامت به مردم، گفت : رسانه‌ها با افزایش آگاهی‌های مردم نسبت به خدمات این بیمه، زمینه خدمت بیشتر خادمان مردم را در عرصه سلامت فراهم کنند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.