کدخبر : 16622
یکشنبه 9 اکتبر 2022 - 15:04
فاقددیدگاه

۲۳۶ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایر ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام گفت :ضریب پوشش خدمات درمانی در روستاها و عشایر استان به صد درصد رسیده است.

به گزارش جامک به نقل  خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نورالدین رحیمی در گفتگو با خبر ساعت ۲۳ سیمای مرکز ایلام گفت: با اجرای طرح‌های سلامت محور در روستا‌ها و عشایر، از دغدغه این قشر برای تامین هزینه‌های درمان کاسته شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳۶ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه خدمان درمانی هستند گفت: ضریب پوشش خدمات درمانی در روستا‌ها ، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، به صدرصد رسیده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام به نوع خدمات عمومی و تخصصی ارائه شده به بیمه شدگان این سازمان اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۴۳ قلم دارو در داروخانه های مراکز بهداشتی و درمانی برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت وجود دارد.

وی همچنین به ۵۶ مورد آزمایش در مراکز روستایی اشاره کرد و گفت:آزمایش های عمومی که توسط پزشکان عمومی نسخه می شوند در سطح مناطق انجام می شوند و در صورت نیاز تخصصی به صورت الکترونیکی به سطح دو ارجاع می شوند.

رحیمی با شاره به اینکه سالانه حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه مراکز درمانی در بخش‌های روستائیان و عشایر پرداخت می‌شود تصریح کرد:روستاییانی که تحت پوشش بهزیستس هستند و مشکل معلولیت دارند تا ۸۰ درصد تعرفه های خصوصی آنها نیز پرداخت می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۴۶ بیماری نادر و صعب العلاج و پرداخت هزینه ۹۰ درصدی مشکلات مربوط به ناباروری را از دیگر خدماتی برشمرد که توسط بیمه خدمات درمانی به روستائیان و عشایر استان ایلام ارائه می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.