کدخبر : 15086
یکشنبه 20 فوریه 2022 - 8:11
فاقددیدگاه

تزریق ۱۴۴۴ دز واکسن کرونا به کودکان بین ۵ تا ۹ سال در ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد 1444 دز واکسن معادل 3/3 درصد به کودکان ۵ تا ۹ سال در ایلام تزریق شده است.

به گزارش جامک به نقل از خبرگزاری فارس؛ جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۷۵۶۲۲ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد ۱۱۸۹ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر تعداد ۱۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان، در دیماه تعداد ۱۰۲۸۲ مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۵۰۲ مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۳۲۶ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری شده و تعداد ۳ نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. 

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون نیز تعداد ۲۲۴۷۴ مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۷۹۹۴ مورد مثبت کرونا و تعداد ۷۷۷ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۱۳ مورد فوتی در مدت ذکر شده داشته‌ایم. 

صادقی‌فر افزود: در مقایسه ۱۵ لغایت ۲۱ بهمن‌ماه نسبت به ۲۲ لغایت ۲۸ بهمن‌ماه؛ تعداد نمونه گیری ۲۲/۵ درصد کاهش، تعداد مبتلایان ۱/۲ درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۴۴/۸ درصد افزایش و تعداد فوتی‌ها نیز افزایشی ۲ برابری داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کووید ۱۹ بالای ۱۸ سال در سطح استان؛ درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول ۸۹/۳ درصد، درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم ۸۰/۷ درصد و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم معادل ۳۴/۳درصد بوده است. 

وی افزود: همچنین میزان پوشش واکسیناسیون جمعیت زیر ۱۸ سال در سطح استان نیز ۱۲ تا ۱۸ سال تعداد ۴۸۳۱۸ دز معادل ۹۳/۵ درصد، ۹ تا ۱۲سال نیز تعداد ۵۱۰۸ دوز معادل ۱۸/۳ درصد و ۵ تا ۹ سال نیز تعداد ۱۴۴۴ دز معادل ۳/۳ درصد بوده و موجودی واکسن در گردش در استان نیز تعداد ۱۸۵۴۵۵ دز است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.