کدخبر : 14420
شنبه 13 نوامبر 2021 - 9:39
فاقددیدگاه
بیست و سومین استاندار ایلام، گزینه‌‌ای از دل لیست‌ها...

گزینه قطعی درهاله‌ای از ابهام

نمایش زمان‌بَر و فرسایشی انتصاب استاندارجدید ایلام، پشت پرده‌های قابل تاملی دارد که باهدف هجمه و تخطئه‌ی نخبگان بومی، چند صباحی طراحی شد که در این مجال، فرصت واکاوی آن نیست. اما باید اذعان کرد کمترین آسیب تاخیر در انتصاب استاندار، انتصاب‌های چراغ خاموش برخی مدیریت‌های استان در غیاب نماینده عالی دولت است که بیم آن می رود در آینده نه چندان دور، مدیریت کلان استان را دچار مخمصه کند.

جامک- خداداد ابراهیمی :

بررسی‌ها حاکی از آن است که پروسه واقعی گزینش استاندار جدیدایلام، ابتدا از لیست ” سه نفره” آغاز و سپس به لیست “ده نفره” منجر شد. درنهایت پس از کش وقوس‌های فراوان به فهرستی “چهار نفره” رسید.درحالی که یکشنبه یا حداکثر چهارشنبه آینده، استاندار ایلام در هیات دولت معرفی و رای اعتماد خواهد گرفت اما هنوز از گزینه قطعی رونمایی نشده است. دراین میان اما بازهم معدودی از سیاسیون به فرزندان ایلام رای اعتماد نمی دهند و برای غیر بومی‌ها سینه چاک می کنند تا مصالح استان را قربانی مطامع سیاسی خود کنند.

نکته مهم و قابل توجه این است که در همه رایزنی‌های معرفی استاندار ایلام، اسامی مندرج در لیست‌ها، به توافق نمایندگان استان و تشکل‌‌های سیاسی و ستادی رسیده است. تا پس از سه ماه واندی رایزنی‌ فعالان سیاسی و پارلمانی و جرح وتعدیل‌های مکرر، درنهایت فردی از فهرست لیست چهار نفره ازسوی دولت، حکم انتصاب دریافت کند.پُر واضح است مراجع سیاسی و نمایندگان تایید کننده لیست چهارنفره ، نمی توانند با گزینه‌ای که از این لیست منصوب شود، مخالفت کنند. لذا ضرورت دارد هرچه سریع‌تر باهم اندیشی و توافق منطقی دست به دست هم دهند و برای توسعه استان آستین همت بالا بزنند.

بی گمان حکم انتصاب، به نام هرکسی از این لیست رقم بخورد، باید همه گروه‌های سیاسی در برابر آن تمکین کنند و استاندار جدید را در حل معضلات ایلام یاری دهند تا استان ایلام بیش از این در محاق دعواها و اختلافات مخرب سیاسی قرار نگیرد.دراین راستا برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ای اظهار امیدواری کرده‌اند که ای کاش استاندار جدید ایلام، فردی فرا ایلی و تجربه آموخته باشد تا بتواند با تحقق توازن مدیریت در استان، عدالت محوری دولت سیزدهم را به ظهور و بروز برساند.
به هر حال به نظر می رسد ارائه لیست چهار نفره ازسوی نمایندگان ایلام و تشکل‌های سیاسی به وزارت کشور، ترجمانی از وحدت درون استانی و انسجام سیاسی است و انتصاب قریب الوقوع بیست و سومین استاندار ایلام، همه گمانه‌زنی‌های فله‌ای و غیرکارشناسی را نقش بر آب خواهد کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.