کدخبر : 14085
یکشنبه 26 سپتامبر 2021 - 8:57
فاقددیدگاه

ایلامیان در انتظار گرفتن چشم روشنی از رئیس جمهور سیزدهم!

سالهاست در چکیده تمام معرفی نامه‌های استان ایلام به مقامات عالی رتبه، به وجود ذخایر عظیم نفت وگاز اشاره بی‌شمار شده است. عموما برای دیده شدن این ظرفیت خدادادی، فونت قلم برجسته و بعضا هم با رنگی متضاد نوشته شده‌اند.

✍مدیر مسئول پایگاه خبری جامک

با وجود اقدامات امیدبخش صورت گرفته برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز، هنوز یک بخش ناتمام و البته مطالبه کلیدی و با اهمیت بی جواب باقیمانده است. حال سوال اینجاست؛ آیا در آستانه اولین سفر رئیس جمهور سیزدهم به استان ایلام، می توان به پایان انتظار چندین ساله مردم امیدوار بود؟!

لازم است یادآوری شود؛ در تاریخ استان ایلام، هیچگاه مطالبه و درخواست ناحق از سوی مردم ابراز نشده است. مردم استان ایلام قانع ترین و در عین حال سخاوتمندترین مرد کشور هستند.

انحصارطلبی، تنگ چشمی و حاشیه سازی در جغرافیای ایلام واژه غریب است. برای راستی آزمایی این ادعا، کافیست چارت کارگران و کارکنان غیر ماهر و غیر فنی شاغل در شرکت‌های نفتی، گاز و پتروشیمی حوزه استان ایلام بررسی و با تعداد جوانان بیکار تحصیلکرده ساکن در جوار چاه های نفت و گاز مقایسه شود، آن وقت می توان به عمق نابرابری ها، تبعیض و حق خوری‌ها دست پیدا نمود.

اولین و مهمترین نقطه شروع تبعیض‌ و حق خوری‌ها، بیگانه بودن مردم ایلام در خانه و جغرافیای خود است. خانه‌ای که هیچ حقی برای صاحب آن منظور نشده است! صاحب خانه‌ای که جز نگهبانی و پاسداری، اجازه تصمیم‌گیری در مورد سرمایه و داشته خود ندارد. و…،

حال ممکن است سوال شود؛ مگر ممکن است مردمانی با این همه وفاداری و خصائل نیکو، اینچنین در خانه و خاک خود، مقلوب و مقهور شده باشند؟!

می توان در جواب چنین گفت؛ این سرزمین مقدس، با مردمان سخاوتمند، سال هاست توسط یک وزیر، به گروگان گرفته شده و با وجود تلاش ها و مطالبه گری فراوان، کسی توان مقابله و مبارزه با او را نداشت!

حال که آن وزیر با کیاست! رفتد و دولت جدید دمید، آیا دکتر “سیدابراهیم رئیسی” به مردمان سخاوتمند و سفره دار ایلامی، اجازه “تشکیل دفتر نفت و گاز استان ایلام” را به عنوان اولین چشم روشنی خواهد داد؟

آیا اولین جمعه مهرماه ۱۴۰۰ روز تاریخی برای مردم ایلام خواهد بود؟

شاید فردا عیدی ایلامیان داده نشود، اما یقین داریم رئیس جمهور سیزدهم برای همیشه این انحصار خودخواهانه و ظالمانه را خواهد شکست.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.