کدخبر : 14043
یکشنبه 19 سپتامبر 2021 - 8:04
فاقددیدگاه
محمد کریمیان:

روند کاهشی مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح استان ایلام آغاز شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه خوشبختانه روند کاهشی مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح کشور و استان آغاز شده و در روزهای آتی آمار متوفیان نیز فروکش خواهد کرد،گفت:در حال حاضر نیاز است که آحاد مختلف مردم استان برای مقابله با کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن، پروتکل‌های بهداشتی را به بهترین نحو ممکن رعایت کنند.

جامک: دکتر محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی در هشتاد و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که درمحل استانداری ایلام برگزار شد،افزود: پیک پنجم کرونا در سطح کشور در حال عبور است و به جز استان‌های کردستان و آذربایجان غربی، در سایر نقاط کشور روند آمار مبتلایان و بستری‌ها در حال فروکش کردن است.

وی با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا، وضعیت تعداد و آمار  مبتلایان و بستری‌ها بیشتر از بیک‌های قبلی بوده و سخت‌ترین فشار کاری بر روی دوش کادر بهداشت و درمان بوده است،اظهار داشت:در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۵۸ هزارو ۳۵ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد یکهزارو ۴۱ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد:همچنین در حال حاضر تعداد ۲۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۵۶ هزارو ۵۸۷ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

کریمیان خاطرنشان کرد:به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان مردادماه تعداد ۳۰ هزارو ۳۰۴ مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۸ هزارو ۸۸۵ مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۲ هزارو ۷۷۶ نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد ۹۴ نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد:از اول لغایت ۲۶  شهریورماه سال جاری نیز تعداد ۲۹ هزارو ۱۶۱ مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۶ هزارو ۷۰۵ مورد مثبت کرونا و تعداد یکهزارو ۹۵۴ نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و ۱۲۹ مورد فوتی در این مدت ذکر شده داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در مقایسه ۳۰ مرداده ماه تا ۱۲ شهریورماه نسبت به ۱۳ لغایت ۱۹ شهریورماه؛ تعداد نمونه گیری ها ۳۶٫۵ درصد کاهش، تعداد مبتلایان ۳۰٫۳ درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۳۷٫۷ درصد کاهش و تعداد فوتی‌ها نیز۴ دهم درصد کاهش داشته است.

 کریمیان با بیان اینکه در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کوید۱۹ در سطح استان؛ تعداد واکسن دریافتی ۳۷۴ هزارو ۸۷۷ دوز و کل واکسیناسیون انجام شده تعداد ۳۱۶ هزارو ۲۷۱ دوز است، افزود: واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد ۲۲۱ هزارو ۳۳۶ دوز و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده ۹۴ هزارو ۹۳۵ دوز است و درصد پوشش واکسیناسیون در استان جمعیت بالای ۱۸ سال رقم ۵۳ درصد بوده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.