کدخبر : 13950
چهارشنبه 8 سپتامبر 2021 - 8:20
فاقددیدگاه

احداث سردخانه ۵ هزار تنی میوه و تره بار در ایلام

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: مجوز احداث یک سردخانه با ظرفیت پنج هزار تن ذخیره سازی میوه و تره بار در استان اخذ شده است.

جامک: محمدناصر ناصری اظهار داشت: با توجه به خلاء ظرفیت ذخیره سازی میوه و تره بار در استان ایلام به منظور بهبود وضعیت میوه و تره بار، مجوز احداث سردخانه گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حداقل ظرفیت ذخیره سازی میوه و تره بار در استان ایلام باید ۱۷ هزار تن باشد افزود: در استان هشت هزار تن فضای ذخیره سازی وجود دارد که در صورت احداث این سردخانه پنج هزار تنی تا حدود زیادی مشکل ذخیره سازی و کاهش نرخ میوه و تره بار در استان بهبود می‌یابد.

وی عنوان کرد: در صورت تایید زیرساخت‌های موجود در استان، اعتبار برآورد شده برای این واحد بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال است و در صورت عدم تایید زیرساخت ها، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این سردخانه برآورد شده است.

ناصری با بیان اینکه برندسازی محصولات کشاورزی عشایری و روستایی تولید استان در سطح کشور یکی از اهداف تعاون روستایی ایلام است گفت: در این راستا برند قلاقیران که فرآورده‌های روغنی، چون زیتون و کنجد یا عرقیجات را دارد، مجوز فعالیت گرفته و کسب مجوز برند تروکا (تعاون روستایی کشاورزی ایلام) نیز در دست پیگیری است.

وی به ایجاد سه روستا بازار در شهرستان‌های ایلام، ایوان و آبدانان برای فروش محصولات کشاورزی روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: در این فروشگاه ها، روستاییان، عشایر و زنان جامعه هدف بهزیستی محصولات مختلف خود اعم از کشاورزی و صنایع دستی را به خریداران با نرخی پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می‌کنند.

ناصری با بیان اینکه در یک بازه زمانی سه ماهه ۸۵۰ تن کالا از طریق این فروشگاه‌های روستابازار به فروش رفته است عنوان کرد: حذف واسطه‌ها و دلالان، عرضه مستقیم محصول از تولید به مصرف، تولید و عرضه محصول سالم و ارگانیک و نیز قیمت ارزان نسبت به کالا‌های مشابه در بازار از مزایای این فروشگاهها است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.