کدخبر : 13601
پنج‌شنبه 22 جولای 2021 - 13:05
فاقددیدگاه

چرا استقبال مهرانی‌ها از دریافت واکسن کرونا کم است؟

مهران به عنوان یکی از شهرستانهای قرمز استان ایلام در روزهای متمادی دارای بیشترین تعداد بستری کرونایی است اما امار نشان می‌دهدمردم این شهرستان آن گونه که باید از دریافت واکسن استقبال نمی‌کنند.

ایسنا منطقه ایلام: «مجید کاکی» سرپرست فرمانداری مهران در کارگروه رسانه ای کرونا استان و در ادامه سلسله گفت‌وگوهای مجازی کارگروه اطلاع‌رسانی کرونا اظهار کرد: تاکنون تعداد ۱۹۰۰دوز واکسن کرونا در شهرستان مهران تزریق شده که از این تعداد واکسن ۶۱ دوز مربوط به عوامل اجرایی انتخابات،۸۵۰ دوز افراد بالای ۶۵ سال و ۵۷۰ دوز نیز مربوط به سایر گروه های هدف است.
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره میزان دریافت واکسن در مناطق شهری و روستایی این شهرستان، گفت: استقبال برای تزریق واکسن کرونا در شهر مهران ۳۳ درصد و شهر صالح‌آباد نیز ۳۵ درصدی بوده  در حالی که این میزان در روستاهای این شهرستان حدود ۵۰ درصد است.
سرپرست فرمانداری مهران ادامه داد:  انتشار شایعات و تبلیغات نادرست توسط عده ای در فضای مجازی سبب استقبال ضعیف مردم شهر مهران از واکسن شده که با فرهنگ سازی باید این امر مهم رفع شود.
وی با بیان اینکه مرکز قرنطینه مرزی در مرز مهران فعال است، گفت: زائرانی که با مجوز عتبات عالیات از مرز مهران راهی کشور عراق می شوند در صورت مثبت بودن تست “پی سی آر” با نظارت مرکز بهداشت شهرستان تا بهبودی در این مکان قرنطینه می شوند.
کاکی با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا سبب کاهش مرگ و میر در بین سالمندان می شود، افزود: در راستای ترغیب این افراد برای دریافت این واکسن، بنرهای آموزشی در سطح شهر نصب شده است.
وی تاکید کرد: زمینه بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان مهران فراهم است و از لحاظ امکانات کمبودی در این مکان درمانی وجود ندارد.
سرپرست فرمانداری مهران تاکید کرد: برگزاری برنامه های محرم و صفر در این شهرستان برابر دستور العمل ستاد کرونا استان انجام می شود.

سرپرست فرمانداری مهران درباره تمهیدات اندیشیده شده برای ایام اربعین گفت: در این زمینه تابع ستاد ملی کرونا هستیم اما حتما پیشنهاداتی هم از طرف استان ارائه خواهد شد.

دکتر «جمیل صادقی‌فر» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه، از ابتدای اختصاص واکسن کرونا به استان تاکنون ۵۷ هزار و ۷۴۳ دوز واکسن کرونا در ایلام تزریق شد، گفت: استقبال مردم برای تزریق واکسن کرونا در روزهای تعطیل کم است اما همکاران ما در حوزه بهداشت در این روزها با ظرفیت کامل در دو شیفت فعال و آماده  ارائه خدمت هستند

وی تصریح کرد:  در سه روز گذشته حدود ۱۰  هزار دوز واکسن کرونا در سطح استان تزریق شد که این میزان در روز چهارشنبه ۳۰ تیر،  به سبب تعطیلی به ۷۲۲ دوز واکسن کاهش یافت.
معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: از مجموع ۷۲۲ دوز واکسن تزریق شده در روز چهارشنبه ۳۰ تیر، ۱۹۴دوز در  شهرستان ایلام، ۶۹ دوز  در دره شهر، ۷۸ دوز در آبدانان، ۲۸ دوز در دهلران، ۱۳ دوز در مهران، ۴ دوز در هلیلان، ۴۰ دوز در بدره، ۱۲۴ دوز در ایوان، ۷۰ دوز در ملکشاهی، ۱۴ دوز در سیروان، ۸۴ دوز در چرداول تزریق شده و امار چوار صفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ادامه داد: جمعیت شهری بالای ۶۰ سال مشمول واکسیناسیون در شهرستان مهران ۱۴۶۶ نفر و جمعیت روستایی نیز ۶۵۷ نفر و  جمعیت شهری واکسینه شده نوبت اول ۶۱۵ نفر و روستایی ۲۶۴ نفر است که  با توجه به وضعیت قرمز مهران و میزان پایین تزریق واکسن در گروه های یالای ۶۵ سال، می طلبد مردم این شهرستان مانند سایر شهرهای ایلام برای تزریق واکسن مراجعه کنند.
دکتر صادقی فر تصریح کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان مهران با توجه به گرمای بالا و سخت شدن استفاده از ماسک برای مردم بین ۵۰ تا ۵۵ درصد است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.