کدخبر : 13420
دوشنبه 5 جولای 2021 - 7:53
فاقددیدگاه

دو برابر شدن بستری بیماران کرونا در ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از دو برابر شدن تعداد بستری های کرونایی در این استان خبر داد. این مسئول گفت: تعداد بستری‌های کرونایی از ابتدای تیر تاکنون۲ برابری تعداد تمام بستری‌های خرداد بوده است.

به گزارش جامک به نقل از ایسنا؛ دکتر جمیل صادقی‌فر در نشست ستاد کرونای استان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در مقایسه با ادارات بیشتر است و متاسفانه برخی از کارکنان ادارات در مقابله با کرونا سهل انگاری می‌کنند، اظهار کرد: هر اجتماع و همایشی که  برگزار می‌شود در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی منجر به شیوع کرونا خواهد شد.

وی گفت:  از اوایل تیرماه تاکنون ۴۲۹۰  نمونه کرونا در استان به ثبت رسید و ۵۸۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا بستری شدند در حالی که در ماه  خرداد ماه ۵۹۳ نفر بستری شدند که این آمار بسیار نگران کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه  از اوایل تیر تاکنون تست ۱۳۰۰ نفر در استان مثبت بوده و ۵ نفر نیز جان خود را دست داده‌اند، گفت: در حال حاضر ۸۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستندو تاکنون  ۸۰۷ نفر جان خود ر ا از دست داده‌اند.

صادقی‌فر درباره  میزان واکسن دریافتی در استان نیز تصریح کرد: در مرحله‌ی اول ۳۴ هزار و ۶۵۳ دز و در مرحله دوم۱۴ هزار و ۹۳۴ دز واکسن به متقاضیان تزریق شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به ۲۲ مبتلا به کرونا در ورودی به مرز مهران طی ۲ روز گذشته گفت: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرز تشدید شود و هر کسی از مرز مهران به داخل کشور وارد شود، پس از مشخص شدن تست مثبت باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد، بنابراین مرکز قرنطینه مرز مهران باید بسرعت تجهیز شود و برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا نظارت های روزانه بر پروتکل های بهداشتی افرایش یابد.

صادقی‌فر تاکید کرد: از ابتدای تیر،  بیش از ۴۰۰۰  نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند که ضروری است نظارت بر این مرز بیش از گذشته افزایش یابد و علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه پای کار باشند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.