کدخبر : 13210
چهارشنبه 9 ژوئن 2021 - 8:32
فاقددیدگاه

تاکنون ۲۴ کیلومتر از ۷۸ کیلومتر جاده حمیل ۴ خطه شده است

معاون ساخت و توسعه راه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: طول محور ایلام به حمیل ۷۸ کیلومتر است که تا کنون ۲۴ کیلومتر این مسیر چهارخطه شده و ۹ کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام برای چهارخطه شدن هست.

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از عملیات اجرایی تونل دوم آزادی در محور ایلام- حمیل- کرمانشاه بازدید کرد.

کدخدازاده در این بازدید گفت: طول محور ایلام به حمیل ۷۸ کیلومتر است که تا کنون ۲۴ کیلومتر این مسیر چهارخطه شده و ۹ کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام برای چهارخطه شدن هست.

وی افزود: ۱۴ کیلومتر دیگر این مسیر نیز در حال اجرای مناقصه برای ارتقأ به چهارخطه و ۳۱ کیلومتر باقیمانده نیز درحال مطالعه برای ارتقأ به مسیر چهار خطه است.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشورخاطر نشان کرد: در ادامه این مسیر در استان کرمانشاه ۱۲۰ کیلومتر آزاد راه( حمیل- کرمانشاه- بیستون) در دست احداث است که با احداث این آزاد راه، مسیر ارتباطی با کشور عراق و عتبات عالیات هموار خواهد شد.

احداث تونل دوم آزادی سبب تسهیل تردد می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این بازدید گفت: با توجه به چهار خطه شدن ورودی و خروجی تونل آزادی در محور ایلام- حمیل- کرمانشاه، تونل دوم آزادی می‌بایست اجرایی می‌شد تا شاهد گره ترافیکی در این محور نباشیم، عملیات اجرایی این تونل در ارتفاع پایین‌تر از تونل موجود به طول ۳۲۰۰ متر از سمت ایلام اجرایی شده و به زودی عملیات حفاری از سمت مقابل نیز آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: احداث تونل دوم آزادی باعث حذف گردنه‌های منطقه در مسیر رفت و تسهیل تردد و کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از محور ایلام- ایوان – کرمانشاه نیز به عنوان محور موازی دیگر در مسیر عتبات عالیات یادکرد و افزود: با تکمیل تونل قلاجه این محور نیز از اهمیت بالایی برای تردد به استان ایلام و مرز بین المللی مهران برخوردار است و برای این مهم برنامه توسعه این مسیر نیز در چند نقطه نظیر احداث کنارگذر شهر ایوان و کنار گذر جنوب شرقی ایلام( به سمت محور ایلام- مهران) در حال اجرا است و در آینده نیز نقاط دیگری از این محور ارتقا خواهد یافت. 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.