کدخبر : 13152
یکشنبه 6 ژوئن 2021 - 21:41
۲ دیدگاه

رفع مسائل و مشکلات اقتصادی از مهمترین اهداف بازرسی استان ایلام است

بازرس کل استان ایلام گفت: اجرایی کردن شعار سال با هدف رفع مسائل و مشکلات اقتصادی و توجه به رفع تنگناهای معیشتی مردم از مهمترین اهداف بازرسی است.

به گزارش جامک به نقل از خبرگزاری فارس در دیدار بازرس کل استان ایلام با آیت‌الله سعیدی گلپایگانی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: حضور بازرسی کل استان در راستای اجرایی کردن این شعار و با هدف رفع مسائل و مشکلات اقتصادی و توجه به رفع تنگناهای معیشتی مردم اثر گذار خواهد بود.

وی افزود: همچنین بررسی مکانیزم‌های تنظیم و کنترل بازار، حمایت از تولید از طریق نظارت بر انجام خریدها و معاملات با ضرورت توجه به عدم خرید کالای خارجی دارای نمونه داخلی، بازدید، بررسی و شناسایی و رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی یا کشاورزی از دیگر برنامه‌های بازرسی است.

بازرس کل استان ایلام گفت: پیگیری توسعه دولت الکترونیک، بررسی و رفع مشکلات مرتبط با پیشگیری و مقابله با کرونا در بازدیدهای مراکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان‌ها، بررسی عوامل و دلایل ساخت و سازهای غیر مجاز و تلاش برای چاره اندیشی و کاهش این معضل عمومی با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط، بررسی عملکرد شهرداری‌ها در تفکیک اراضی، بررسی برخی پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های راه، گاز، کشاورزی و توسعه باغات در اراضی شیبدار مورد توجه بازرسی است.

وی ادامه داد: همچنین به اقداماتی همچون پیگیری تشدید نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها به ویژه بازار عرضه مرغ و میوه و کالاهای اساسی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و شناسایی و درخواست برخورد قانونی با موارد انحراف از مصرف نهاده‌های دامی برخوردار ارز دولتی با کمک دستگاه‌های متولی اشاره کرد.

اصلانی با اشاره به تحول در رویه بازرسی کل استان و تأکید بر مسأله محور بودن فعالیت های سازمان بازرسی کل کشور گفت: ورود بازرسی کل استان به بررسی مسائل کلان استانی و نظرخواهی از مدیران ارشد استانی برای تمرکز بر این گونه مسائل مهم ترقی می‌شود.

وی ضمن توجه به مسائل مهم روزمره مردمی که نارضایتی‌های شدید عمومی را در پی داشته است، افزود: هر چند موضوع خاموشی‌ها موضوعی سراسری بود اما ضرورت تنظیم و اطلاع رسانی جدول زمان بندی قبلی با رعایت عدالت و اهمیت مصارف در خاموشی‌ها و شناسایی و قطع مصارف برق غیر مجاز و توجه به مصرف بهینه در ادارات و افزایش تولید برق و مجاز بودن قطعی برق صرفا دررصورت افزایش بیش از پیک مصرف ابلاغ رسمی توانیر مورد تأکید این بازرسی کل قرار گرفت.

وی ادامه داد: شناسایی مصارف غیر مجاز از جمله ماینرهای ارز دیجیتال مصرف کننده غیر مجاز برق از طریق بررسی مصارف بالای دیتا اینترنتی توسط هیأت بازرسی مستقر پیگیری شد و این گونه مصارف غیر متعارف اینترنتی برای بررسی مجاز یا غیر مجاز بودن برق مصرفی به شرکت توزیع برق به طور مکتوب منعکس شد تا با همکاری نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی برای برخورد با مصارف غیر مجاز برق اقدام شود.

در ادامه این دیدار نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری با تشکر از اقدامات مثبت صورت گرفته و روند اصلاحی و رو به رشد در بازرسی کل استان که موجب امیدواری مردم به نظام جمهوری اسلامی است، بیان داشتند: هدایت برنامه ها و فعالیت ها بازرسی کل استان در راستای رسیدگی و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم استان و تقویت پاسخگویی دستگاه های اجرایی به مطالبات مردم تقویت و با جدیت بیشتری دنبال شود.
ایشان در ادامه افزودند: توجه به برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و دینی در مجموعه دستگاه های دولتی که در تقویت دینمداری و افزایش احساس مسولیت کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی و در نتیجه کاهش زمینه های بروز فساد نقش دارد، به عنوان اساس و زیربنای سایر فعالیت ها دارای اهمیت زیادی است و باید نحوه وظایف دستگاه ها در انجام این گونه امور نیز نظارت و کنترل شود.
حصرت آیت الله سعیدی گلپایگانی، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در اهمیت و حساسیت انتخابات اخیر، بر ضرورت دعوت از همگان برای شرکت در انتخابات و نابخشودنی و غیر قابل جبران شمردن ترک وظیفه همگانی شرکت در انتخابات اخیر به عنوان یک تکلیف شرعی برای مردم متدین و انقلابی و بخصوص مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی برای ایجاد شور و شوق و فضای انتخاباتی تاکید نمودند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
نظرات بازدید کنندگان
  1. وام بافت فرسوده گرفتم بجای ۱۲درصد۱۸درصدمحاسبه میکنن ک خلاف بخشنامه و مصوبه دولت است
    نزدبانک ملت

    • جامک:
      سلام علیکم
      موضوع شما به واحد رسیدگی به شکایات بازرسی استان ارجاع شد.
      شما می توانید با مراجعه به لینک https://shekayat.bazresi.ir/ شکایت خود را ثبت و از همان طریق پیگیر مراحل رسیدگی باشید.
      خوشبختانه مدیریت جدید بازرسی ایلام شخصا پیگیر رسیدگی به مطالبات و شکایات مردم هستند. که این اقدام جای تقدیر دارد

دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.