کدخبر : 13109
سه‌شنبه 1 ژوئن 2021 - 8:18
فاقددیدگاه
موج پنجم کرونا در ایلام متصور است

بی‌توجهی نگران‌کننده مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

موج پنجم کرونا در ایلام متصور است

تسنیم؛ موج چهارم کرونا در استان ایلام در حالی ادامه دارد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین ممنوعیت ترددها، طی روزهای گذشته به شدت کاهش یافته است.

با توجه به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز هر روز شاهد مراجعه بسیاری به داوطلبان و طرفداران آنها به درب منازل هستیم که این امر می‌تواند به شیوع بیش از پیش بیماری کرونا منجر شود.

همچنین با توجه به فرارسیدن فصل برداشت بسیاری از محصولات کشاورزی شاهد حضور زنان، مردان و کودکان در مزارع و باغات بدون رعایت فاصله و استفاده از ماسک هستیم که این امر نیز به نوبه خود خطراتی را به دنبال دارد.

  • ۴۷ مورد مبتلای جدید به کرونا

محمد کریمیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۳۸۷۷۳ نفر افزایش یافته است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ مورد مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که ۱۹ مورد مربوط به شهرستان ایلام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در شهرستان چوار گزارش شده است اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۷۸۹ مورد فوتی گزارش شده است.

 وی با بیان این‌که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های درون شهری و برون شهری نگران‌ کننده است افزود: این میزان در پایانه‌های برون شهری ۶۹ درصد و در پایانه‌های درون شهری ۶۰ درصد است.

ورود به پیک چهارم کرونا در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌ها

استاندار ایلام نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم  در ایلامگفت: روند کاهشی مبتلایان، بستری‌ها و تعداد فوتی‌های کرونا موجب سهل انگاری مردم شده است در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها استان وارد پیک پنجم کرونا می‌شود و شرایط از گذشته بحرانی تر خواهد شد.

محمد نوذری با بیان اینکه ورود خودرو غیربومی و خروج خودروهای بومی بمنظور جلوگیری از افزایش شیوع کرونا از روز ۱۲ خرداد تا ۱۷ خرداد ماه سال جاری ممنوع است افزود: مردم از تجمع در پارکهای شهری خودداری کنند و به منظور جلوگیری از تجمعات، روشنایی تمام پارک‌ها و بوستانهای شهری استان هر شب از ساعت ۲۰ الی ۲۴ خاموش می‌شوند.

نبود نظارت کافی سبب شده برخی از شهروندان و اصناف مانند گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند که این بی‌توجهی‌ها به زودی تبعات خود را نشان خواهد داد.

بی شک افزایش ترددها، کم توجهی مسافران و رانندگان حمل و نقل عمومی به رعایت  پروتکل‌های بهداشتی، حضور مردم در روزهای تعطیل در تفرجگاه‌ها ، پارک‌ها و غیره، می‌تواند شرایط استان در هفته‌های آتی را در شرایطی بحرانی قرار دهد و در سایه غفلت و بی‌توجهی مردم و نبود نظارت دستگاه‌های متولی، بار دیگر شاهد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خواهیم بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.