کدخبر : 13058
چهارشنبه 26 می 2021 - 12:34
فاقددیدگاه
بلاتکلیفی پروژه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام پس از ۱۰ سال

تکمیل پروژه به تیرماه موکول شد

بیمارستان ۳۷۵ تختخوابی ایلام یکی از پروژه‌های زیر ساختی بهداشت و درمان این استان است که ۱۰ سال پیش کلنگ آن به زمین زده شده است و مسئولان ملی و استانی نوید آن را می‌دهند که تا تیرماه ۱۴۰۰ این بیمارستان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش جامک به نقل از تسنیم: حدود ده سال از کلنگ‌زنی پروژه‌ای که بنا بود بخش عظیمی از مشکلات حوزه درمان استان ایلام را مرتفع سازد می‌گذرد، اما متأسفانه این پروژه نیز مانند دیگر پروژه‌های استان زمین‌گیر شده است و در حالی که شیوع کرونا نیاز به زیر ساخت‌های بهداشتی در شهرها را بیش از پیش کرده این بیمارستان نیمه کاره مانده است .

ساخت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام، سال ۹۰ جهت رفع بخشی از نیازهای درمانی استان آغاز شد و مسئولان وعده‌های متعددی جهت تکمیل این پروژه داده‌اند اما تا کنون این وعده و وعیدها عملی نشده است و مردم پس از ۱۰ در انتظار تکمیل این پروژه درمانی هستند.

بلاتکلیفی این پروژه در حالی است که برای تکمیل آن ده‌ها میلیارد تومان اعتبارات هزینه شده و هم اکنون مسئولان هیچ توجهی به آن ندارند.

نیمه‌کاره رها شدن بسیاری از پروژه‌های استان

یکی از شهروندان ایلامی در این باره در گفت‌و‌گو با تسنیم  در ایلام گفت: نیمه‌کاره رها شدن پروژه‌ها در استان ایلام، اتفاق تازه‌ای نیست و ده‌ها پروژه در استان وجود دارند که پس از کلنگ زنی و صرف هزینه‌های هنگفت بلاتکلیف رها شده است.

دبیری با بیان اینکه متاسفانه هیچ نهادی جهت نظارت بر این پروژه‌ها و تعیین تکلیف آنها فعالیت نمی‌کند اضافه کرد: مسئولان مربوط باید بر چگونگی تکمیل پروژه نظارت داشته باشند اما متاسفانه این مهم در استان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بارها شاهد نیمه‌کاره رها شدن پروژه‌ها در استان بوده‌ایم.

فرسودگی بیمارستان‌های ایلام

باقرپناه یکی دیگر از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با تسنیم در ایلام می‌گوید: چندین سال است که وعده مسئولان در خصوص تکمیل پروژه ۳۷۶ تختخوابی ایلام محقق نشده ‌است و کماکان وعده و وعیدها در این خصوص ادامه دارد.

وی با بیان این‌که بیمارستان‌های استان ایلام اکثراً فرسوده بوده و از داشتن امکانات جدید محرومند افزود: تکمیل این پروژه و استفاده از امکانات جدید یکی از مطالبات اصلی مردم است و ضروری است مسئولان هرچه سریع‌تر جهت تکمیل این پروژه اقدام نمایند.

مسئولان مربوط، طی ماه‌های پایانی سال گذشته با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی این بیمارستان، تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ را به سال جاری موکول کردند.

تکمیل پروژه

محمد نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: پروژه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شده و زیرساخت‌های خدماتی آن نیز در اسرع وقت تکمیل شود. استاندار ایلام با بیان این‌که با پیگیری‌های انجام شده این پروژه تا پایان تیرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد اضافه کرد: نهادهای مربوط روند تکمیل این پروژه را رصد کنند تا در موعد مقرر پروژه تکمیل شود.

بهره‌برداری از پروژه تا یکماه آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت‌وگو با تسنیم  در ایلام گفت: تمامی زیرساخت‌های بیمارستانی از قبیل آب، برق، گاز و… فراهم است، اضافه کرد: پروژه مذکور تا یک ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. محمد کریمیان اظهار داشت: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام در ۹ طبقه ساخته شده و بهره‌برداری از آن تاثیر بسزایی در رفع نیازهای حوزه درمانی استان خواهد داشت.

بدون شک اجرای طرح‌های عمرانی به مدیریت کارآمد و تامین بودجه لازم نیازمند است و نبود هر یک از این دو پارامتر سبب تاخیر در روند تکمیل پروژه‌ها و هدر رفت اعتبارات هزینه شده می‌شود، با یک بررسی ساده می‌توان به این نتیجه رسید که اکثر پروژه‌های نیمه‌کاره استان به دلیل نبود مدیریت کارآمد و عدم پیگیری و رایزنی جهت تخصیص اعتبار، سالهاست نیمه‌کاره رها شده‌اند که ضروری است جهت تعیین تکلیف هرچه سریعتر چنین پروژه‌هایی مسئولان ارشد استان و مراجع قضایی به این مساله ورود کرده تا گامی جهت توسعه استان برداشته شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.