کدخبر : 13034
دوشنبه 24 می 2021 - 14:26
فاقددیدگاه
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام در کارگروه رسانه و کرونا؛

قطع و وصل برق شبکه هیچگاه موجب خسارت به تجهیزات برقی نمی شود!

قطع و وصل برق به هیچ وجه موجب خسارت به تجهیزات و وسایل نمی‌شود و اگر چنین اتفاقی رخ می دهد، عمدتا به دلیل اتمام عمر مفید آن لوازم و تجهیزات برقی است

پایگاه خبری جامک:

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام در نشست خبری غیر حضوری و در پاسخ به سوال پایگاه خبری جامک پیرامون نحوه برنامه ریزی برای مدیریت مصرف برق واحدهای تولیدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا برق و پایداری آن تضمین نشده و نمی شود. همچنین اضافه کرد: در قراردادی که روز اول با مشترکین بخش صنعت منعقد می شود، آنان ملزم به تهیه مولد اضطراری متناسب با نیاز بوده و این مهم در قرارداد فی مابین قید و به امضاء طرفین می رسد.

«هادی شیرخانی» تاکید کرد: قطع و وصل برق به هیچ وجه موجب خسارت به تجهیزات و وسایل نمی‌شود و اگر چنین اتفاقی رخ می دهد، عمدتا به دلیل اتمام عمر مفید آن لوازم و تجهیزات برقی است. مدیر شرکت توزیع برق استان ایلام با اشاره به باب شدن اطلاع رسانی غیر منطقی و غیر علمی موضوع وارد شدن خسارت های ناشی از قطع و وصل برق در سطح کشور و استان، از اهالی رسانه خواست: از تکرار این موضوع بدیهی و غیر علمی اکیدا خودداری کنند چون موجب وهن و شأن آنان می شود!

از طرفی با توجه به اظهارات و گله مندی برخی مدیران واحدهای صنعتی از قطعی های مکرر برق، کاملا علمی و مبرهن است که در فرایند تولید برخی محصولات؛ حتی یک نوسان ساده در جریان انتقال برق می تواند خسارت های جبران ناپذیری به تجهیزات و ماشین آلات یک صنعت وارد کند.

معطل ماندن و یا سرد شدن مواد اولیه شیمیایی در خطوط تولید واحدهایی نساجی، کارخانجات تولید لوله های پلی اتیلن و همچنین سرد شدن کوره ذوب شرکت هایی مانند استیل کورد دره شهر، کارخانه نورد ایوان و موارد مشابه، احتمال خارج شدن این شرکت ها از چرخه تولید و به دنبال آن تعطیلی، بیکاری کارگران و نهایتا نارضایتی های اجتماعی وجود دارد.

این در حالی است که با تدوین برنامه زمانبندی خاموشی  24 یا ۴۸ ساعته خطوط تولید واحدهای صنعتی  و در ادامه عدم هرگونه نوسان و قطع برق طی دیگر روزها هفته، شیفت بندی و زون بندی شهرک ها و نواحتی صنعتی، بررسی و مستثنی نمودن برخی صنایع خاص از قطعی ها، اطلاع رسانی و نظم در اجرای دقیق برنامه خاموشی ها، می تواند به فعال بودن همزمان چرخه تولید و همچنین مدیریت مصرف انرژی کمک نموده و این اقدام در عمل گامی واقعی  در راستای «حمایت از تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها» خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.