کدخبر : 12941
چهارشنبه 12 می 2021 - 10:50
فاقددیدگاه

نمایشگاه آثار برگزیده کاریکاتور کارا در ایوان انتظار آغاز به کار کرد

۱۰۸ اثر برگزیده نمایشگاه کاریکاتور کارا از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت به مدت دو هفته در "ایوان انتظار " میدان ولیعصر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش جامک؛ جشنواره کارا با موضوعاتی همچون اشتغال زنان، توسعه اشتغال روستایی، مشاغل نوین (استارت آپ‌ها)، توانمندسازی، بیمه بیکاری، مشاغل آسیب دیده و متاثر از کرونا و توسعه تعاونی‌ها برگزار شد.

در مجموع ۱۹۶ اثر به دبیرخانه اولین مسابقه ملی کاریکاتور کارآفرینی «کارا» رسید و ثبت شد که از این آمار، ۶۲ شرکت‌کننده مَرد، و ۴۶ شرکت‌کننده زن بودندکه استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، البرز و خراسان رضوی آمار بیش‌ترین تعداد هنرمند شرکت‌کننده در این رویداد را به ثبت رساندند.

از میان هنرمندان شرکت‌کننده، آثار ۴۲ هنرمند، با مجموع ۶۵ کاریکاتور به بخش نمایشگاه و انتشار در کتاب مسابقه راه یافتند و از این میان، ۱۲ اثر از یازده هنرمند کاریکاتوریست به بخش نیمه‌نهایی راه پیدا کرد که از بین این آثار، یک اثر به عنوان برنده جایزه ویژه و ۳ اثر، حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در کنار آثار راه‌یافته به مرحله دوم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز، ۴۰ کاریکاتور خارج از بخش مسابقه از برخی کاریکاتوریست‌های فعال ایرانی خریداری کرده که همگی در کتابی منتشر شد.

اختتامیه نخستین دوره مسابقه ملی کاریکاتور کارا روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
دبیری نخستین جشنواره ملی کاریکاتور کارا بر عهده هادی حیدری بود و احمد عربانی، جواد علیزاده و علی درخشی اعضای هیات داوران این جشنواره بودند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.