کدخبر : 12740
چهارشنبه 21 آوریل 2021 - 14:11
فاقددیدگاه
فرمانده سنتکام:

ایران برتری هوایی را از آمریکا گرفته است

ژنرال مک کنزی گفته برای نخستین بار پس از جنک کره آمریکا عملیات خود در منطقه را بدون داشتن برتری هوایی انجام می دهد و این به خاطر حضور پهپادهای ایرانی در آسمان منطقه است.

فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) گفت ایران با پهپادهایش چالشی برای برتری هوایی آمریکا در منطقه ایجاد کرده است.

به گزارش جامک به نقل از بلومبرگ، ژنرال “فرانک مک کنزی” فرمانده سنتکام در اظهاراتی گفته ایران تهدیدی روزانه برای ایالات متحده آمریکا و متحدانش در منطقه است.

این ژنرال آمریکایی که در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا سخن می گفت، تاکید کرده برای نخستین بار پس از جنگ کره، به خاطر حضور وسیع پهپادهای شناسایی و عملیاتی ایران در آسمان منطقه، آمریکا برتری هوایی خود را در عرصه عملیاتی از دست داده و مجبور است بدون داشتن برتری هوایی عملیات انجام دهد.

 او پهپادهای ایرانی را چالشی برای نیروهای آمریکایی در منطقه توصیف کرد و گفت تا زمانی که آمریکا نتواند شبکه ای  برای شناسایی و منهدم کردن پهپادها ایجاد کند، برتری هوایی در منطقه همچنان در اختیار مهاجمان خواهد بود.

او تاکید کرد در ۴ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ ، نیروهای حوثی در یمن بیش از ۱۵۰ حمله موشکی و پهپادی به مواضعی در داخل عربستان سعودی داشته اند.

ایالات متحده آمریکا سامانه های “پاتریوت” را برای تامین دفاع ضدهوایی و ضد موشکی در اختیار عربستان سعودی قرار داده اما طی سال های گذشته و در جنگ یمن این سامانه به خاطر عدم تامین امنیت هوایی در برابر پهپادها و موشک های یمنی مورد انتقاد قرار داشته است.

همچنین در جریان حمله سپتامبر سال ۲۰۱۹ به تاسیسات نفتی آرامکو با ترکیبی از پهپادها و موشک های کروز، عملکرد سامانه آمریکایی پاتریوت زیر سوال رفت، چون این سامانه قادر به شناسایی و منهدم کردن پهپادها و موشک های کروز نشد.

حوثی های یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند اما عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا انگشت اتهام خود را در ماجرای حمله سپتامبر ۲۰۱۹ به آرامکو، به سمت ایران نشانه رفتند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.