کدخبر : 12709
سه‌شنبه 20 آوریل 2021 - 8:55
فاقددیدگاه

۸۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ایلام اینترنت پرسرعت دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با بیان اینکه هم اکنون ۸۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از اینترنت پرسرعت برخوردارند، گفت: با اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه، ضریب نفوذ اتصال به شبکه ملی اطلاعات در مناطق روستایی تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

ایرنا: عباس بیرامی روز سه شنبه اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، توسعه شبکه فیبرنوری مناطق روستایی، توسعه اینترنت پرسرعت رایگان مدارس و اتصال روستاها به اینترنت در اولویت طرح های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

وی بیان کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی استان با جمعیت بیش از ۳۹ هزار نفر از محل جذب اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین همکاری شرکت مخابرات در برگردان شبکه همراه استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات فناوری اطلاعات ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از نیازهای اساسی جامعه روستایی اتصال به اینترنت به خصوص در روزهای کرونایی است، برنامه‌ریزی لازم  برای اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان دولت انجام گرفته است.

بیرامی توسعه زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ایلام را متوازن و همه جانبه در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی این استان با اجرا و تکمیل طرح های توسعه در حال اجرا به ۱۰۰ درصد کل مناطق روستایی استان (روستاهای بالای ۲۰ خانوار) تا سه ماه آینده افزایش می یابد.

وی افزود: در ابتدای سال ۹۹ تعداد روستاهایی که مشکلات عدم دسترسی به اینترنت داشتند قابل توجه بود که با تلاش مجدانه وزارت ارتباطات شاهد رضایتمندی مطلوبی درسطح استان هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام اضافه کرد: درحال حاضر ۱۶ سایت جدید تلفن همراه در ۲۲ روستا در دست احداث است که تا سه ماه آینده به شبکه متصل خواهند شد.

بیرامی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با همکاری شرکت مخابرات تاکنون ۱۷۵ کیلومتر فیبرنوری در روستاهای استان از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات اجرا شده و برنامه ریزی برای جذب و اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سه فاز در مناطق مختلف این استان در حال انجام است.

وی گفت: توسعه شبکه فیبرنوری و پروژه طرح خدمات عمومی اجباری (USO) در روستاها از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان است که باید درصد تحقق پروژه‌های فوق توسط واحدهای مسوول پیگیری و گزارش شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام تاکید کرد: به طور قطع در اجرای پروژه فیبرنوری روستایی با معارضان حقیقی و حقوقی مواجه خواهیم شد و انتظار این اداره کل از دستگاه‌های مرتبط با اجرای پروژه همکاری همه‌جانبه است.

به گزارش ایرنا، ۲۶۵ روستای این استان هم اکنون از نسل سوم و چهارم اینترنت برخوردار هستند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.