کدخبر : 12642
دوشنبه 12 آوریل 2021 - 11:37
فاقددیدگاه

مطالبه‌ای که کهنه نمی شود!

بزرگترین تفاوت میان افراد شکست خورده و موفق، داشتن قدرت تداوم است. مصداق بارز عبارت تداوم، ناامید نشدن و تسلیم نشدن است. بزرگی می گفت: «اگر اراده کنید و پایداری داشته باشید، بی شک موفق خواهید شد»

جامک – مهدی کاکاخانی : تکرار مطالبات به حق مردم استان ایلام در حوزه نفت و گاز این بار از سوی دکتر «محمد نوذری» که تنها دو ماه هست مسئولیت استانداری ایلام را عهده دار شده امیدواری دیگری برای دستیابی و رسیدن به این خواسته ها به وجود آورد.

استاندار ایلام در دیدار با مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور، این بار علاوه بر پافشاری بر مطالبه قدیمی مردم برای ایجاد «دفتر نفت و گاز استان ایلام»، به خواسته های دیگری هم اشاره کرد که به نظر می‌رسد اگر اهمیت آنها از تشکیل این دفتر بیشتر نباشد، قطعا کمتر نخواهد بود.

لازم به یادآوری است که؛ راه اندازی دفتر نفت وگاز استان ایلام، دیگر خواسته‌ی خام، غیرکارشناسی و یا احساسی نبوده که با آمدن و رفتن دولت ها و یا جابجایی مسئولین دستخوش تغییر شود. این درخواست نه تنها فراموش شدنی نیست، بلکه روز به روز در صدر مطالبات استان قرار می گیرد و بنا به «اصل تداوم» مسئولین در کنار مردم برای دستیابی به این مهم می کوشند، نا امید و تسلیم هم نخواهند شد.

استاندار ایلام در این دیدار، «بومی گزینی» و «مسئولیت اجتماعی» به عنوان دو مسئله مهم دیگر از مدیر عامل شرکت نفت و گاز غرب مطالبه نمود. دکتر نوذری با طرح این موضوعات نشان داد که نسبت به مسائل جامعه، نیازها و اولویت های استان در حوزه های مختلف اطلاعات لازم به دست آورده است.

بدون تردید؛ طی چند وقت اخیر بخش زیادی از اعتراضات کارگری و چالش های مرتبط، ناشی از عدم توجه شرکت های نفت، گاز و  پتروشیمی به استفاده از نیروی کار بومی و استخدام غیر بومی ها مخصوصا بازنشسته های فاقد کارایی است. این در حالی است که برای همین موضوع، ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه، به صراحت دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌های نیرو، نفت و…، به استفاده از پیمانکاران و نیروی کار بومی در پروژه های خود مکلف نموده است.

همچنین مسئله کم توجهی شرکت های حوزه نفت وگاز به ایفای «مسئولیت های اجتماعی» در استان کاملا مشهود است. بعضا اخباری که از خدمات‌ دهی شرکت های وابسته به وزارت نفت در دیگر استان ها حتی استان هایی که فاقد ذخایر نفت وگاز هستند، مانند ساخت درمانگاه ها، ورزشگاه ها، توسعه راه های اصلی و روستایی، تقویت زیرساخت های ارتباطی، حمایت از تیم های ورزشی، محرومیت زدایی و…، در مقایسه با استان غنی از نفت و گاز ایلام به هیچ وجه قابل توصیف نیست. بنابراین استمرار این مطالبات و پیگیری برای تحقق آنها می تواند باعث ایجاد رونق و شکوفایی استان شده و آثار و نتایج ارزشمندشان برای مردم نمایان شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.