کدخبر : 12639
دوشنبه 12 آوریل 2021 - 8:14
فاقددیدگاه

صندوق آبادی هنرمند سال ایلام شد

هیچ گفتمانی ارزشمندتر از گفتمان هنر نیست و هنرمندان نقش تاثیر گذاری در مسایل اجتماعی دارند.

به گزارش جامک به نقل از ایسنا؛ ” محمد نوذری” در آیین پاسداشت هنرمند برتر سال انقلاب اسلامی استان ایلام، هنر ایرانی همواره دو ویژگی عمده اثر گذاری و نوآوری را با خود یدک می کشد، اظهار کرد: ایرانی‌ها همواره اثرگذاری خاصی را در فرهنگ های مختلف داشتند حتی در جنگ هایی که فاتح بودند این اثر گذاری عشق دوستی و محبت بیشتر نمود پیدا می‌کند، غنای تاریخی ایران به گونه ای است که فرهنگ های مختلف را در خود جذب می کند.
وی ویژگی دیگر هنر ایرانی را نوآوری خواند و افزود: چه در قبل از اسلام و چه در بعد از اسلام اقوام مختلفی به ایران حمله کردند، اما هنر، فرهنگ و اندیشه ایرانی توانست با نوآوری انها را مجذوب خود کند، زمانی اسکندر میخواست فرهنگ ایرانی را مغلوب کند و نیهیلیسم را در باور ایرانیان بگنجاند ولی سرداران  وی تحت تاثیر فرهنگ ایرانی قرار گرفتند و یا بعد از اسلام نیز در حمله قوم مغول به ایران، فضای رعب و وحشتی ایجاد شد، اما بعد تحت تاثیر فرهنگ ایرانی قرار گرفتند و همین قوم در فرهنگ و هنر ایرانی جذب و حتی شیعه شدند و این خاصیت هنر ایرانی است.
نوذری با بیان اینکه هنر اسلامی در تاریخ ایران هنری والا و دارای جایگاه خاصی است، افزود: هنر باید در خدمت آزادی، عدالت اجتماعی، اندیشه و مردم باشد.
وی اظهار کرد:در سایه آزادی است که عدالت شکل گرفته و هیچ چیزی به اندازه هنر اثرگذار نخواهد بود.
استاندار ایلام با بیان اینکه بسیاری از مسایل امروز با زبان هنر حل می‌شود، گفت: هیچ گفتمانی ارزشمندتر از هنر نمی تواند به رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه کمک کند، گاهی یک تصویر میتواند به اندازه  چندین همایش تاثیرگذار باشد.
وی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی گفت: جا دارد از تلاشهای همه اهالی فرهنگ و هنر استان تشکر نمایم.
نوذری نقش هنرمندان را در توسعه استان مهم و تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: اصحاب فرهنگ‌، هنرمندان، اصحاب رسانه و مطبوعات بعنوان پیشقراولان توسعه فرهنگی و هنری می توانند در بسیاری از حوزه ها به ما کمک کنند چرا که نقش شما در توسعه استان بی نظیر است.
استاندار ایلام همچنین از پیگیری تکمیل برج هنر استان ایلام در دیدار فردا با وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

در پایان با تجلیل از هنرمندان برتر سال استان دکتر صندوق آبادی به عنوان هنرمند سال معرفی شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.