کدخبر : 12275
دوشنبه 22 فوریه 2021 - 8:18
فاقددیدگاه

راه اندازی یک هتل‌بیمارستان در ایلام تا پایان دولت

احداث نخستین هتل‌‌بیمارستان در ایلام با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد ریال که موجب اشتغالزایی ثابت برای 80 نفر و همچنین ارزآوری می‌شود، تنها در مرحله تجهیز قرار دارد و به گفته متولیان امر تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد.

خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: هتل‌بیمارستان، یک موضوع به نسبت جدید در معماری به‌شمار می‌آید که با توجه به امکانات و خدماتی که می‌تواند به مردم ارائه دهد، نیاز آن در معماری بین‌الملل احساس می‌شود؛ سال گذشته مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام از احداث اولین هتل‌بیمارستان استان با همکاری بیمارستان کوثر خبر داد. 

هتل‌بیمارستان می‌تواند امکان همراهی افراد خانواده و خویشاوندان و اقامت آن‌ها در کنار بیمار را به عنوان عامل مثبتی در روند بیماری و تسریع بهبودی بیمار فراهم کند؛ این امکان با توجه به طراحی ویژه بیمارستان، الگوبرداری از معماری هتل‌ها و… میسر می‌شود.  

افزون بر آن، هتل‌بیمارستان قادر به ارائه‌ی خدمات درمانی بالینی است و بیماران می‌توانند دوران نقاهت را در آن طی کنند؛ با توجه به هزینه‌ی بالای تخت‌های بیمارستانی، این موضوع افزون بر صرفه‌جویی در هزینه‌های بیمار، می‌تواند کمبود تخت‌های بیمارستانی را نیز جبران کند.

توریسم درمانی نقش مهمی در ارزآوری دارد

کارشناسان گردشگری درباره‌ی تاثیر وجود هتل‌بیمارستان بر توریسم درمانی می‌گویند: توریسم درمانی در بسیاری از کشورها نقش مهمی در ارزآوری دارد و هر ساله ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی از طریق توریسم درمانی عاید کشورهای اروپایی و آمریکا می‌شود؛ اما در ایران این صنعت جایگاه خود را باز نیافته و گام‌های نخستین را طی می‌کند؛ رونق توریسم درمانی، کم کم از سال ۸۳  پس از ادغام میراث فرهنگی و سازمان ایران گردی و جهان گردی به صورت مستقل در ایران ایجاد شد و دولت ایران براساس برنامه ریزی‌های خود باید تا پایان برنامه چهارم توسعه ۳۰ درصد از نیازهای درمانی و بهداشتی کشور را از طریق صدور کالا، خدمات پزشکی و توریسم درمانی فراهم کند.

 به گفته‌ی این کارشناسان، ادغام دوکاربری هتل و بیمارستان در یک مجتمع هتل‌بیمارستان باعث ارتقا کیفی نیازهای درمانی، اقامتی و روحی بیماران و همراهان بیماران است.

جمعی از مردم استان در این باره اینگونه بیان کردند: چنین مجتمعی باتوجه به پتانسیل مکانی و استراتیژیک درمانی استان ایلام باعث جذب توریسم درمانی داخلی و خارجی شده و ارتقای جنبه اقتصادی و علمی مثبتی در سطح شهر خواهد شد.

هتل‌بیمارستان در مرحله تجهیز قرار دارد

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: بخشی از بیمارستان کوثر با همکاری مسوولین بیمارستان برای تبدیل به هتل‌بیمارستان در نظر گرفته شده و تغییر کاربری نیز داد شده است و اکنون در مرحله تجهیز قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت اجرایی این طرح به سرعت در حال پیشرفت است، افزود: این هتل بیمارستان تا پایین دولت به بهره داری خواهد رسید.

تبدیل بیمارستان کوثر به هتل بیمارستان، در راستای تکمیل زنجیره گردشگری سلامت استان و استفاده بهینه از این ظرفیت برای گردشگران و مراجعان از کشور عراق، در سال ۹۸ با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ثابت ۸۰ نفر ثبت شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.