کدخبر : 12267
یکشنبه 21 فوریه 2021 - 12:03
فاقددیدگاه
همه کمک کنیم تا بازار شب عید برقرار بماند!

بیش از این سفره های کوچک شده را بی نان نکنیم

هرچه به روزهای پایانی سال نزدیکتر می شویم، از یک سو هیجان حضور در بازار مخصوصا در بین کودکان و نوجوانان و ضرورت تهیه نیازمندهای مرسوم آغاز سال نو، از سوی دیگر استرس و نگرانی از فراگیر شدن مجدد ویروس کرونا باعث برهم خوردن تعادل روحی و وارد آمدن فشارهای روانی به مردم شده است

جامک – مهدی کاکاخانی : بدون تردید در طی یکسال اخیر، اصناف و بازاریان نسبت به دیگر مشاغل، بیشترین آسیب ها را تجربه کرده‌اند. تحمیل هزینه های اجاره، مالیات، جرائم تامین اجتماعی و…، منجر به انباشت زیان برای این قشر شده و ضمن اینکه از هرگونه حمایت سیستماتیک دولت محروم هستند، عموما برخوردهای نظارتی و چکشی متوجه آنان است.

اسفند ایستگاه پایانی سال، ماه شور و نشاط اجتماعی، فرصتی برای جبران ضرر و زیان یکساله صاحبان صنوف است. اما رشد قابل محسوس بیماران کرونایی در این ایام، بی مبالاتی برخی مغازه داران و بی توجهی مشتریان به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، احتمال تعطیلی بازار و از دست رفتن فروش روزهای پایانی سال به دنبال خواهد داشت.

بنابراین به منظور جلوگیری از #تعطیلی بازار آخر سال، بایستی اتحادیه های صنفی، اتاق های اصناف و معتمدین بازار نیز همگام با سازمان های نظارتی و دولتی دست به کار شده و نبایستی سازمان های نظارتی را تنها گذاشت.

پیشنهاد می شود؛ علاوه بر فضاسازی محیطی در ورودی مغازه ها و انتشار اطلاعیه ها و درج پیام های هشدار! با هم اندیشی موثر در جهت ترسیم جدول زمانبندی خدمات رسانی و تقسیم ساعات فعالیت روزانه و شیفت بندی های لازم، اتخاذ تدابیر برای فروش های ویژه و تخفیف فوق العاده برخی صنوف، علاوه بر کاستن پیک حضور مردم در سطح بازارها، زمینه بهره مندی همه صنوف از بازار آخر سال فراهم گردد.

ضمن اینکه دیدن یکبار دیگر فیلم دستور تعطیلی بازار ایلام در فروردین ماه سالجاری با هدف یادآوری آنچه بر ما گذشت خالی از لطف نخواهد بود. یقین داریم می توان و می شود بازارهایمان برقرار باشد و از تکرار این اقدام ناخوشایند جلوگیری شود به شرطی که هم عرضه کنندگان کالا و خدمات و هم مشتریان به اصول و شیوه نامه های ستاد مبارزه با کرونا وفادار باشند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.