کدخبر : 12264
شنبه 20 فوریه 2021 - 12:03
فاقددیدگاه

ایلام دوباره در شرایط خطرناک کرونایی قرار گرفت

دبیر ستاد مقابله با کرونای استان ایلام گفت: باور کنید هشدارهای کرونایی برای ترساندن نیست افزایش بستری‌ها استان را در شرایط خطر قرار داده است.

به گزارش جامک به نقل از تسنیم؛ جمیل‌صادقی‌فر اظهار داشت: افزایش شهرستان‌های زرد به ۵ شهرستان و تغییر وضعیت شهرستان دره‌شهر از آبی به نارنجی استان ایلام را در آستانه ورود به موج چهارم کرونا قرار داده است.

 دبیر ستاد مقابله با کرونای استان ایلام گفت: علاوه بر شرایط عنوانی مشاهده و نتیجه مثبت دو بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان دهلران خطر وضعیت هشدار و جدی بودن این هشدار را افزون کرده است.

وی با بیان اینکه برخی تصور بر آن دارند که هشدارهای کرونایی برای ترساندن است گفت: باور کنیم که هشدارهای کرونایی برای ترساندن نیست و وضعیت در استان ایلام با دوررقمی شدن تعداد مبتلایان در حال ورود به موج چهارم این بیماری است.

صادقی‌فر، ابتلای ۸۵ نفر در یک روز برای جمعیت ۶۰۰ هزار نفری ایلام نشانی از شیوع گسترده این بیماری دانست و خاطرنشان کرد: باید از سفرها و تجمعات غیر ضرور اجتناب کرد و به رعایت پروتکل‌ها مقید بود تا بتوان در مقابل این بیماری مصون شویم.

وی بیشترین تعداد مبتلایان کرونا در این استان  را با ۱۲ هزار و ۴۰۱  نفر مربوط به شهرستان ایلام و کمترین مربوط به شهرستان هلیلان با ۴۸۱ نفر  دانست و گفت:  با توجه به تایید وجود ویروس جدید جهش یافته انگلیسی در استان، امکان انتشار آن در همه استان وجود دارد بنابراین رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در ادامه افزود: سرعت انتشار،  مرگ و میر بالا در نوع جهش‌یافته ویروس معروف به انگلیسی نیازمند آن است که  برای پیشگیری از ابتلا باید نکات بهداشتی را با جدیت رعایت کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.