کدخبر : 12227
یکشنبه 14 فوریه 2021 - 9:08
فاقددیدگاه
طرح تحقیقاتی دانشیار دانشگاه ایلام برگزیده سال شد

با این نرم‌افزار به الگوی مصرف بهینه برق برسید

طرح تحقیقاتی دکتر «امین مرادخانی» دانشیار دانشگاه ایلام و عضو هیأت علمی گروه برق دانشگاه ایلام به عنوان طرح برگزیده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1399 در حوزه ارتباط با صنعت انتخاب شد.

به گزارش جامک، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، این طرح با عنوان «طراحی نرم‌افزاری اندروید در قالب یک خانه مجازی به صورت گرافیکی برای شبیه‌سازی قبض مشترکین خانگی در راستای آموزش و اصلاح الگوی مصرف» به عنوان طرح برگزیده وزارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۹ در حوزه ارتباط با صنعت انتخاب شد.

با توجه هزینه‌های زیاد خاموشی برای مشترک و همچنین مشکالت ناشی از آن برای شرکت توانیر، در راستای مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف مشترکان ازجمله مشترکان خانگی که بخش اعظمی از مصرف را شامل می‎شوند، یک نرم‌افزار برای تلفن‌های همراه در قالب یک خانه مجازی ایجاد شده است.

این نرم افزار در یک محیط گرافیکی بستری برای کاربر ایجاد می‌کند که با انتخاب وسایل و کانال‌های الکتریکی منزل خود و تعیین ساعات مصرف آنها، در سیستم شبیه‌ساز قبضی که ایجاد شده است، نتیجه را مشاهده کند و با تغییر دلخواه ساعات مصرف وسایل الکتریکی خود در سه زمان میان باری، اوج بار و کم باری؛ تغییر هزینه‌ها را احساس کند و بدین ترتیب به یک الگوی مصرف بهینه برای خود دست یابد.

این نرم‌افزار در یک محیط کاملاً گرافیکی و کاربر پسند طراحی شده است، که امکان ارتباط راحت مشترک با نرم افزار و چگونگی کارکرد آن و همچنین مشترک را به آسانی با مفاهیمی چون مصرف انرژی، ساعات مصرف اوج بار و مفهوم پیک‌بار آشنا می‌سازد و یک دید مدیریتی در ذهنیت مشترک ایجاد خواهد کرد، که بسیار حائز اهمیت است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.