کدخبر : 12075
سه‌شنبه 26 ژانویه 2021 - 8:05
فاقددیدگاه

سه مانع مهم بر سر راه سرمایه گذاری در ایلام

استاندار ایلام موانع اداری، معارضین محلی و کمبود آورده سرمایه گذاران را از موانع سرمایه گذاری در استان عنوان کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز دوشنبه ۶ بهمن ماه در نشست بررسی طرح سرمایه گذاری تولید سفال و آجر در استان با بیان این مطلب که بروکراسی اداری نباید مانع سرمایه گذاری در استان شود، گفت: صدور مجوزها و هماهنگی های لازم با سرمایه گذاران باید در سریعترین زمان ممکن شد.

وی ضمن اینکه خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی با سرمایه گذاران شد بر اهلیت سرمایه گذار تاکید کرد و گفت: سرمایه گذار واقعی باید بین ۵۰ تا ۶۰ درصد سرمایه مورد نیاز برای پروژه را در اختیار داشته باشد و ما نیز از طریق بانک ها باقی مانده سرمایه گذاری را به صورت تسهیلات در اختیار او قرار دهیم.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که اهلیت سرمایه‌گذار روند اجرای طرح ها را کوتاه تر می کند، گفت: اگر سرمایه گذار بتواند ۶۰ درصد سرمایه را با خود داشته باشد اعطای تسهیلات روان تر اجرایی خواهد شد.  

وی در ادامه یکی از موانع مهم بر سر راه سرمایه‌گذاری بروکراسی اداری عنوان کرد و گفت: بطور مثال هماهنگی های اولیه برای اجرای این پروژه از مهر ماه امسال آغاز شده و تاکنون بیش از ۴ ماه این روند ادامه دارد و هنوز حجم بالایی از مجوزها و هماهنگی ها صورت نگرفته است و این زمان تلف شده سم مهلمی‌ست که در چرخه معیوب بروکراسی اداری تولید می شود.

وی افزود: البته تلاش های زیادی برای شکستن سد بروکراسی در استان انجام داده ایم و خوشبختانه تا حدود زیادی این مسئله رفع شده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه به یکی دیگر از مشکلات بر سر ر راه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: معارضین زمین مانع دیگر بر سر راه سرمایه گذاری در مناطق کم تر توسعه یافته است که در این زمینه مردم بایست تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند. 

نماینده عالی دولت در استان از تلاش برای افزایش سقف و ردیف و خط اعتباری بیشتر بانک ها برای پوشش تسهیلات سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: قرار است در آینده ای نزدیک رئیس کل بانک مرکزی به همراه مدیران عامل بانک های ملی، صادرات، صنعت و معدن، بانک کشاورزی و … به استان سفر کنند تا بتوانیم ظرفیت اعطای تسهیلات به پروژه ها با درصد فیزیکی کمتر را نیز پوشش بدهیم. 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.