کدخبر : 11941
یکشنبه 10 ژانویه 2021 - 13:34
فاقددیدگاه
محمد نوزری اعلام کرد:

رسانه ها خطر عادی سازی کرونا را به مردم اطلاع رسانی کنند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام ساده انگاری مردم در خصوص کرونا را بسیار خطرناک عنوان کرد و گفت: از رسانه ها، فضای مجازی و صدا و سیما تقاضا دارم در مورد خطرات عادی سازی کرونا در جامعه به مردم اطلاع رسانی کنند.

به گزارش جامک به نقل از خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری در پنجاه و دومین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، افزود: در بسیاری از شهرستان های استان مسافرت های بین شهری و درون استانی و حضور مردم در طبیعت، تجمع در آرامستان ها و غیره، دورهمی ها افزایش یافته که حاصل ساده انگاری در خصوص کروناست و این بسیار خطرناک است.

وی به اضافه شدن وضعیت آبی به رنگ بندی کرونا در استانها  اشاره و اظهار داشت: رنگ بندی کرونا به چهار وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی تقسیم بندی شده است.  

وی در ادامه وضعیت مرکز استان را آبی اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با همت همه‌ی مسئولین و همکاری خوب مردم وضعیت کرونا در استان بهبود یافته است و اکنون در وضعیت آبی هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام تصریح کرد: در گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ نفر با تست PCR مثبت برای شرایط زرد تعریف می‌شد، اما اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲ نفر تست PCR مثبت وجود داشته باشد، وضعیت آن شهر از نظر شیوع ویروس کرونا آبی است.

نوذری به حضور کارکنان در ادارات در مناطق آبی  استان اشاره و خاطرنشان کرد: تا ابلاغ دستورالعمل جدید فعلا روال کار در ادارات مناطق آبی همچون روال زرد دنبال می شود.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز اظهار داشت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا در مناطق آبی که مناطق کم‌خطر است، با رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی مدارس با جمعیت کم شروع به فعالیت می کنند.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: در مناطق زرد و آبی، پایه اول و دوم ابتدایی به شرط این که کلاس بیشتر از ۱۰ نفر نباشد، تشکیل شده و همچنین دروس کارگاهی و عملی فعالیت خود را از سر می گیرند.

فعالیت ادارات مناطق آبی به روال وضعیت زرد ادامه می‌یابد

 معاون استاندار و رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: تا زمان ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به وضعیت آبی، روال فعالیت‌ها مطابق قبل خواهد بود

معروف بسطامی افزود: شیوه‌نامه محدودیت‌های شرایط آبی هنوز تدوین نشده است و به محض ابلاغ، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هفت شهرستان ایلام در وضعیت آبی کرونا قرار گرفتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: از مجموع ۱۱ شهرستان ایلام، هفت شهرستان آبی و چهار شهرستان زرد هستند

محمد کریمیان افزود: شهرستان ‌های ایلام، بدره، چرداول، سیروان، ملکشاهی، مهران و هلیلان آبی و آبدانان، ایوان، دره‌شهر و دهلران در وضعیت زرد قرار دارند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.