کدخبر : 11939
یکشنبه 10 ژانویه 2021 - 13:31
فاقددیدگاه
جمیل صادقی فر خبر داد:

انتخاب ایوان بعنوان پایلوت رهگیری هوشمند مبتلایان کرونا در کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ایوان به عنوان شهرستان پایلوت کشور در مورد رهگیری هوشمند بیماران و مبتلایان کرونا انتخاب شده است.

به گزارش جامک به نقل از خبرگزاری موج ایلام، جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: در رهگیری هوشمند، کارشناسان بهداشت تنها به فرد مبتلا به کرونا یا خانواده وی بسنده نمی کنند بلکه تمامی حلقه های اصلی و فرعی افرادی که با شخص در ارتباط بوده اند نیز شناسایی و رهگیری می شوند.

وی اظهار داشت: تلاش ها بر این است که به تدریج آمار مبتلایان به کرونا کاهش یابد و به ۱۰ درصد برسد در حالی که هم اکنون از ۶۰ درصد به ۲۲ درصد رسیده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: باید افراد در همان روزهای اولیه ابتلا، شناسایی و پیگیری شوند و نیز کاهش بیماران بستری و افزایش بیماران سرپایی از دیگر سیاست های دانشگاه علوم پزشکی است.

صادقی فر با ابراز نگرانی از اینکه میزان مراجعه مردم به مراکز تست گیری کمتر از گذشته شده است، خاطر نشان کرد: نباید شهروندان با سهل انگاری ها و به خیال اینکه کرونا پایان پذیرفته، روال عادی خارج از کرونا را از سر بگیرند که این نوع تفکر اشتباه موجب بروز و پیک جدید کرونا خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.