کدخبر : 11802
دوشنبه 21 دسامبر 2020 - 8:08
فاقددیدگاه
استاندار ایلام:

توسعه چوار در سایه وحدت هموار می شود

استاندار ایلام با بیان اینکه شهرستان تازه تاسیس چوار از مراکز مهم اشتعالزایی استان محسوب می شود، گفت: توسعه این شهرستان در سایه وحدت و همدلی مردم و مسوولان هموار خواهد شد.

به گزارش جامک به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از مردم شهرستان تازه تاسیس چوار ضمن تبریک ارتقا این منطقه از بخش به شهرستان، اظهار داشت: برای شهرستان شدن چوار تلاش های بی نظیری انجام گرفت و علی رغم جواب های منفی تا حصول نتیجه قطعی برای ارتقا ناامید نشدیم.

وی با اشاره به کار بی رویه در حوزه تقسیمات کشوری در دولت گذشته افزود: در آن زمان برخی مناطق با کمترین شرایط از بخش به شهرستان ارتقا یافتند، در حالیکه برخی مناطق دیگر شرایط نسبی بهتری داشتند و ارتقا پیدا نکردند، این رویه باعث بالا رفتن انتظارات در تقسیمات کشوری شد و مسایل و مشکلاتی را در اوایل ایجاد کرد.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که یکی از مشکلات ایجاد شده راکد ماندن بحث تقسیمات کشوری در اوایل دولت یازدهم بود، تاکید کرد: پیگیری ها و اصرار فراوان برای ارتقا برخی مناطق استان گشایش هایی در این مسیر ایجاد کرد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: استان ایلام یکی از موفق ترین مناطق کشور در بحث تقسیمات کشوری بود بطوریکه علی رغم سخت گیری‌ها در این حوزه موفق شدیم یک بخش و ۲ شهرستان را در هیات دولت مصوب کنیم.

وی تبدیل شدن بخش چوار به شهرستان را یک کار بزرگ برای توسعه و پیشرفت این منطقه عنوان کرد و گفت: برای ارتقا  چوار از بخش به شهرستان نهایت تلاش و اصرار صورت گرفت و حتی این موضوع را پیوست سفر ریاست جمهوری به استان کردیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: علی رغم سابقه زیاد بخش چوار، اما به دلیل مهاجرت زیاد مردم این منطقه و کافی نبودن جمعیت آن برای ارتقا، با اصرار و پافشاری فراوان نتیجه حاصل و امروز این مهم که از مطالبات دیرینه این مردمان بزرگ بود، محقق شد.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار وحدت و دوری از نگاه ایلی و قبیله ای در پیگیری مطالبات شد و اظهار داشت: امروز همه مردم شهرستان فارغ از نگاه ایلی و قبیله ای باید به فکر توسعه کل چوار باشند و این مهم با وحدت و همدلی برای منافع عمومی حاصل می شود.

وی گفت: امروز تعداد زیادی از نیروهای خوب و توانمند شهرستان چوار مسوولیت های استانی دارند و در بعد صنعت و اشتغال نیز این منطقه از مهم ترین مناطق استان با دارا بودن پتروشیمی و پالایشگاه گاز است.

در این نشست تعدادی از مردم شهرستان به نمایندگی از مردم منطقه چوار، از تلاش های استاندار ایلام در به ثمر رساندن بحث ارتقای چوار از بخش به شهرستان قدردانی و در ادامه مشکلات منطقه را بیان کردند که استاندار ایلام از طریق تماس تلفنی با مسوولان مربوطه مسایل شهرستان تازه تاسیس چوار را پیگیری کردند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.