کدخبر : 11737
یکشنبه 13 دسامبر 2020 - 13:49
فاقددیدگاه

فریب کاهش آمارها را نخورید، “یلدا” شلیک نهایی کروناست

اجرای موفق محدودیت‌های کرونایی و کسب نتایج امیدبخش کاهش آمارهای روزانه، آرامش نسبی را خلق نموده که بایستی تلاش شود از نتایج حاصل از این اقدامات، مراقبت لازم صورت گیرد.

جامک- مهدی کاکاخانی : هرچند آمارهای روزانه خبر از کاهش تعداد مبتلایان را می دهد، اما استان ما همچنان رکورددار مرگ و میرها در سطح کشور است.

فوت متوسط ۶ نفر در روز، در استانی با جمعیت ۵۷۰ هزار نفر، آمار وحشتناک و خطرناکی است که محصول موج اخیر بوده و نباید با بیخیالی و ساده انگاری، دوباره شاهد تکرار آن روزهای سیاه باشیم.

اهمال و سستی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عادی سازی رفت و آمدها و از همه مهمتر برگزاری دورهمی شب اول چله زمستان، می تواند طولانی ترین شب سال را به سیاهی ترین روز عمر تبدیل کند. (امید که چنین مباد)

برای ممانعت از همه گیری مجدد و قدرت گیری کرونا، ضمن رعایت فاصله اجتماعی، نیازمند همگرایی اجتماعی نیز می باشیم. به عنوان مثال؛ خیلی وقت ها دیده شده در مسیر جاده های برون شهری، رانندگان لاین مقابل با بوق و چراغ متوالی، استقرار دوربین پلیس را به دیگر رانندگان روبرو اطلاع می دهند و در یک حرکت همگرا، برای جلوگیری از جریمه شدن اتحاد جالبی شکل می گیرد.

شرایطی که امروز کرونا بر جامعه حاکم نموده بسیار بیشتر و خطرناک تر از جریمه سرعت غیرمجاز یک خودرو است که بعضا ما در جاده‌ها برای راننده روبرو جانفشانی می کنیم. لذا تا پایدار شدن شرایط عمومی جامعه و اعلام پایان عمر ویروس کرونا، ضروری است چراغ هشدار خطر ابتلای به این ویروس توسط تک تک افراد جامعه روشن بماند.

بدون تردید با گذشت یکسال از عمر کرونا، دیگر هیچ فردی نمی تواند قدرت ویرانگر این ویروس را انکار کند. حال که در آستانه شب “یلدا” قرار داریم، فریب کاهش آمارها را نخوریم و با یک همگرایی مثبت، از بازارگردی، خریدهای مرسوم صرفنظر کنیم و با پیوستن به پویش ” نه به دورهمی یلدایی” برعکس همه سال های گذشته که شعار “یلدای بدون گوشی و تلویزیون” را سر می دادیم، به طور استثناء شروع زمستان آخرین سال قرن را از طریق تماس تصویری با بزرگترها و شب نشینی های مجازی برای رسیدن به روزهای روشن بهار، جشن بگیریم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.