کدخبر : 11608
دوشنبه 23 نوامبر 2020 - 8:49
فاقددیدگاه

امید به فروکش کردن کرونا با اعمال محدودیت‌ها در ایلام

اعمال محدودیت‌های جامع پس از مدت‌ها طوفان و طغیان کرونا و بحرانی شدن وضعیت استان ایلام در زمینه افزایش موارد بستری و فوتی، حالا آرامش را در سطح جاده‌های برون شهری و شهرهای استان برقرار کرده و امید به فروکش کردن روند بیماری را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، مسوولان استان ایلام امیدوارند همراهی مردم با محدودیت‌های جدید کرونایی، روند رو به گسترش این بیماری را متوقف و استان را از حالت بحرانی موجود خارج کند.

طرح جامع اعمال محدودیت‌های جدید برای کنترل شیوع کرونا با سطح‌بندی شهرستان‌ها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از روز گذشته در استان ایلام اجرایی شد.

بارندگی شدید همراه با رعد و برق در سراسر استان ایلام در نخستین روز اجرای محدودیت‌های کرونا، تبیین وضعیت موجود و تغییرات ایجاد شده در پی این محدودیت‌ها را دشوار کرده بود اما امروز نتایج این طرح در هوای آفتابی و دلپذیر پس از بارش باران بخوبی مشهود است.

جاده‌های برون‌شهری استان به وضوح خلوت شده است و جز کامیون‌ها و وانت‌های حامل کالا و تعداد معدودی خودروهای شخصی و اداری تردد دیده نمی‌شود.

در شهرها نیز متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد، کرکره مغازه‌هایی که مجاز به فعالیت نیستند پایین است هر چند به صورت پراکنده و محدود مغازه‌هایی نیز باز هستند که به طور قطع با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

بر اساس اعلام مسوولان پلیس راه و راهنمایی و رانندگی ایلام، محدودیت‌های ترافیکی و منع تردد در مبادی ورودی و خروجی شهرها و معابر درون شهری و هسته مرکزی شهر ایلام اعمال می‌شود اما این محدودیت‌ها شامل تردد ضروری به مراکز بیمارستانی جهت عمل جراحی، افرادی که دارای احضاریه حضور در مراجع قضایی و همچنین کارکنان ادارات که محل سکونت و کار آنان در دو نقطه متفاوت قرار دارد، نمی‌شود.

بر این اساس پلیس راه تنها مرجع صدور مجوز برای ترددهای ضروری است و کسانی که نیازمند تردد هستند باید با معرفینامه از دستگاه متبوع یا مدارک مثبته دال بر نیاز ضروری به تردد به پلیس راه مراجعه کنند.

اعمال محدودیت‌های کرونایی در حالی ادامه دارد که با تصمیم ستاد ملی کرونا، پروتکل‌های جدی‌تری به مدت ۲ هفته در استان ایلام با هدف به حداقل رساندن تجمع‌ها و ترددها اعمال و اجرایی می‌شود، این تصمیم‌های جدید در نشست روز شنبه هفته گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شده است.

جزییات محدودیت‌های کرونایی در ایلام

بر اساس اعلام آخرین وضعیت استان ایلام، شهرستان‌های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، ملکشاهی و هلیلان در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها نارنجی هستند و بر اساس همین وضعیت‌ها محدودیت‌ها اعلام و ابلاغ می‌شود.

در راستای اجرای مصوبه دولت در زمینه مدیریت کرونا از امروز، در شهرستان‌های ملکشاهی و هلیلان که دارای وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا هستند، فقط مشاغل گروه چهار تعطیل است.

در شهرستان‌های ایوان، بدره، آبدانان، دره‌شهر، مهران و سیروان که دارای وضعیت نارنجی از لحاظ کرونا هستند نیز مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است. 

در شهرستان‌های ایلام و چرداول که دارای وضعیت قرمز هستند نیز تنها گروه شغلی یک مجاز به فعالیت است و گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار تعطیل هستند.

همچنین از امروز خروج خودروهای بومی پلاک شخصی از شهرهای نارنجی ایلام و نیز ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع خواهد بود و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

از این تاریخ همچنین خروج خودروهای بومی با پلاک شخصی از شهرهای دارای وضعیت قرمز ایلام و ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع بوده و متخلفان با جریمه یک میلیون تومانی مواجه می‌شوند. 

همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای دارای وضعیت قرمز ایلام ممنوع است و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اعمال می‌شود. 

در مورد فعالیت کارکنان ادارات نیز بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در شهرستان‌های با سطح هشدار سه یا قرمز فقط حدود یک سوم کارکنان در محل کار حضور پیدا می‌کنند، در سطح ۲ یا نارنجی یک دوم یا ۵۰ درصد کارکنان حضور پیدا می‌کنند و در شهرستان‌های با وضعیت زرد یا سطح هشدار یک، دو سوم کارکنان حضور دارند.

مسئولان ادارات با توجه به ضرورت حضور کارکنان برای نوبت دهی فعالیت آنها بر اساس مصوبه ستادملی کرونا تصمیم گیری می‌کنند.

استاندار ایلام با اشاره سطح محدودیت‌های اعمال شده گفت: از امروز آغاز محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی مقابله با کرونا در ایلام با توجه به تقسیم‌بندی شهرها به وضعیت قرمز، نارنجی و زرد و ممنوعیت‌های ترددی به مرحله اجرا در می آید.

قاسم سلیمانی‌دشتکی افزود: بر این اساس از امروز ، ورود خودروهای با پلاک شخصی غیربومی به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تردد به شهرهای زرد به صورت عادی بوده و تردد وسایل نقلیه شهرهای زرد به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

وی تصریح کرد: کامیون‌های حامل صادرات و واردات، ارزاق عمومی، آمبولانس، کارکنان، شرکت‌ها و پیمانکاران با در اختیار داشتن کارت شناسایی یا گواهی یا مجوز تردد می‌توانند در محدودیت‌ها تردد کنند اما کارهای عمرانی، تولیدی و خدمت‌رسانی تعطیل نمی‌شوند.

استاندار ایلام اضافه کرد: تردد از ساعت ۹ شب و آغاز دورهمی‌ها تا چهار صبح ممنوع است این محدودیت‌ها بهتر است با دوربین صورت گیرد و جرائم بصورت فیزیکی نباشد.

سلیمانی‌دشتکی به تجمع در ادارات پست اشاره کرد و گفت: اداره پست با تجمع افراد، عامل انتقال ویروس شده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و تجمع با مسوولان این اداره برخورد و محل تجمع پلمب خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: هر دستگاهی موظف است از تجمع جلوگیری کند در غیر اینصورت دستگاه به هیات تخلف معرفی و پلمب می‌شود اما خدمات‌رسانی باید در کنار سلامت به مردم ارائه شود.

وی برای کاهش بار دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: به همه دستگاه‌ها پیشنهاد می‌شود دستگاه اکسیژن‌سنج و کپسول خریداری کنند تا در صورت نیاز کارکنان از آنها استفاده و بار علوم پزشکی کمتر شود.

سلیمانی دشتکی‌تاکید کرد: در صورت رعایت پروتکل‌ها آمار در هفته‌های آینده بهتر می‌شود و چنانچه بتوانیم بستری‌های ایلام را با توجه به جمعیت به ۲۳ نفر برسانیم از وضعیت قرمز خارج می‌شویم.

رسانه‌ها افکار عمومی را در اجرای مصوبات ستاد کرونا اقناع کنند

استاندار ایلام با اشاره به تاثیرگذاری رسانه‌ها در هدایت جامعه گفت: رسانه‌ها باید افکار عمومی را در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا اقناع کنند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: رسانه ها می توانند با تولید محتوا در اقناع افکار عمومی برای مجاب کردن مردم در اجرای دستورالعمل نقش آفرینی حائز اهمیتی داشته باشند.

وی به نقش اثر گذار رسانه ها در کنترل موج اول کرونا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در اوایل گفتیم کمپین نه به اجتماعات، نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال و نه به سفر رفتن تشکیل شود و در برهه ای دیگر کمپین محدودیت های تردد شکل گرفت و در هر دو مورد خوب عمل شد، اما امروز رسالت مهم رسانه تولید محتوا در جهت مشارکت بیشتر مردم در همکاری با ستاد کرونا برای اجرای مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی است.

رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه رسانه ها و صدا و سیما باید آموزش زندگی با کرونا را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: باید بتوانیم مردم را مجاب کنیم که هم خطر کرونا را درک کنند و هم با اجرای پروتکل‌های های بهداشتی بتوانند از خود محافظت کنند.

وی گفت: باید تولید محتوا شود که مردم در این شرایط مراسمات شادی و عزا را به تعویق بیاندازند، ماسک بزنند، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در اجتماعات حضور پیدا نکنند.

استاندار ایلام خواستار همراهی و همکاری بیشتر رسانه ها با ستاد کرونا شد و افزود: ما هم معصوم نیستیم و در کارمان اشکال هست اما در مبارزه با کرونا شب و روز نداریم و در این شرایط سخت و خطرناک مدام درگیر کار و در صف مقدم هستیم تا مادامیکه تعداد زیادی از همکاران مبتلا شده اند.

اعمال محدودیت ترافیکی در معابر درون شهری ایلام

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: محدودیت‌های ترافیکی و منع تردد در معابر درون شهری و هسته مرکزی شهر ایلام از امروز شنبه اعمال می شود.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی گفت: این اقدام در راستای مصوبه ستاد مقابله با کرونا با همکاری سایر دستگاه های مسوول به منظور محدودسازی دسترسی‌ها به هسته مرکزی شهر انجام می شود.

وی تاکید کرد: این طرح همزمان با طرح منع تردد در مبادی شهر ایلام از امروز با قاطعیت بیشتری اجرا و از رفت و آمد خودروهای با پلاک شخصی به سمت نواحی مرکزی شهر ایلام شامل خیابان‌های تختی، صاحب الزمان(ع) و سمندری جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: تردد تاکسی، اتوبوس، وسایل نقلیه امدادی، انتظامی و وانت بارهای حامل کالا مشمول این ممنوعیت‌ها نیست.

سرهنگ کهزادی با تاکید بر پرهیز از تردد به سمت معابر مرکزی شهر ایلام گفت: درصورت اصرار بر تخلف مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه برای ناقضان پروتکل‌های بهداشتی در نظرگرفته می‌شود.

کاهش ۲۶ درصدی تردد در جاده‌های ایلام با اعمال محدودیت‌ها

ایلام – ایرنا – رییس پلیس راه ایلام گفت: تردد در جاده‌های برون شهری این استان طی ۲۴ ساعت گذشته و با شروع اعمال محدودیت‌های کرونا، ۲۶ درصد کاهش یافت.

سرهنگ رضا همتی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان همکاری مردم در اجتناب از سفرهای غیرضروری و نیز رعایت مقررات رانندگی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سفر به ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: اعمال محدودیت‌ها در مبادی های ورودی و خروجی اصلی استان ایلام شامل ایستگاه پلیس راه شباب، هفت چشمه، ارغوان، میدان قرآن، محور بدره – دره‌شهر و پل گاومیشان – سپتون در حال انجام است و هر گونه تردد غیرضروری در محدوده شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در محدوده شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.

همتی‌زاده یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ مجوز تردد بین شهری برای متقاضیان واجد شرایط صادر شده است و فقط خوردوهای حمل و نقل عمومی، خدماتی، امدادرسان، انتظامی، حمل و نقل کالاهای ضروری و فاسد شدنی، شاغلانی که محل اشتغال و سکونتشان در ۲ شهر متفاوت است و افراد دارای وقت پزشکی یا محاکم قضایی حق تردد بین شهری و گرفتن مجوز را دارند.

وی در مورد ارزیابی مسوولان از عملکرد پلیس در اعمال محدودیت‌های تردد بین‌شهری نیز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته اقدامات پلیس راه ایلام مورد رصد فرماندهی نیروی انتظامی و استاندار قرار گرفته است و آنها در ارزیابی‌های خود اقدامات پلیس را مثبت و همکاری مردم را مطلوب بیان کرده‌اند.

رییس پلیس راه استان ایلام از ثبت هوشمند تخلف از محدودیت‌های کرونایی خبر داد و گفت: هرگونه تردد غیر مجاز در محدوده‌های قرمز و نارنجی در مدت ۲۴ ساعت شبانه‌روز مشمول جریمه می‌شود.

وی اظهار داشت: تمامی محدودیت‌های اعمال شده در راستای ریشه‌کنی کرونا از سطح جامعه است و می‌طلبد همه مردم با رعایت این محدودیت‌ها، مسوولان را همراهی کنند.

همتی‌زاده یادآور شد: با لینک شدن دوربین‌های هوشمند در سطح محورهای مواصلاتی، به صورت شبانه‌روزی علاوه بر نظارت و کنترل رفتار رانندگان در خصوص تخلفات رانندگی، تخلف رانندگان را که به محدودیت‌های کرونایی بی‌توجه بوده‌اند را نیز ثبت و ضبط کرده و برای آن قبض‌های جریمه صادر می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.