کدخبر : 11547
شنبه 14 نوامبر 2020 - 9:35
فاقددیدگاه

ایلامیان بیمه سلامت رایگان دریافت می کنند

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: ارائه دفترچه بیمه سلامت برای افرادی که فاقد پوشش بیمه ای هستند با توجه به شیوع کرونا امکانپذیر است.

جامک- لیلی خاکی : نورالدین رحیمی روز چهارشنبه اظهار داشت: با عنایت به مصوبات جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و ابلاغی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران ، با توجه به شیوع  کرونا بدون الزام به ارزیابی وسع دفترچه بیمه پایه رایگان در اختیار مشمولان قرار می گیرد.

وی افزود: تا پایان سالجاری متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورتی که ساکن شهر باشند، بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار ۶ ماهه برخوردار می شوند.

رحیمی یادآور شد: خانوارهای متقاضی پوشش بیمه ایرانیان به منظور استفاده از خدمات موسسات خصوصی کماکان می توانند بر اساس خود اظهاری و پرداخت حق بیمه کامل و یا با درخواست ارزیابی وسع نتیجه آن ( ۵۰ یا ۱۰۰ درصد حق بیمه) و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار پوشش بیمه ایرانیان را دریافت نمایند.

رحیمی همچنین یادآور شد: ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر می توانند تا پایان سال جاری بدون ارزیابی وسع پوشش بیمه روستاییان ( رایگان ) با اعتبار ۶ ماهه دریافت و یا با پوشش فعلی دفترچه خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند. 

مدیر کل بیمه سلامت ایلام گفت: برای کاهش تردد و عدم ازدحام در دفاتر پیشخوان شایسته است بیمه شدگان درخواست خود را در سامانه isc ثبت کرده و در پایان جهت دریافت دفترچه به دفتر پیشخوان مراجعه کنند.

۳۸۹ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند و دارای ۲۲۶ مرکز و موسسه طرف قرارداد و ۲۱ دفتر پیشخوان تحت پوشش است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.