کدخبر : 11494
دوشنبه 2 نوامبر 2020 - 14:15
فاقددیدگاه

آقای استاندار دست مریزاد

ویروس کرونا دل و دماغ زیادی برای مردم باقی نگذاشته، در کنار وضعیت نامناسب اقتصادی و فشار وارده به خانواده ها و همچنین افزایش روزانه تعداد فوتی های ناشی از کرونا و به تبع آن اعلام وضعیت سیاه، طبیعی خواهد بود که اندک خبرهای خوشحال کننده به چشم نیایند.

جامک: ارتقاء “بخش چوار” به “شهرستان” برای خیلی ها اهمیت بالایی داشت. اگر شرایط به روال عادی و گذشته بود، شاید تا چند روز شاهد جشن و پایکوبی مردم بخش چوار به خاطر شنیدن خبر تبدیل شدن به شهرستان بودیم.

تغییر ساختار قدیمی ترین بخشداری استان ایلام و ارتقا به شهرستان به دلیل نزدیکی به مرکز استان و دلایل متعدد دیگر، کار راحت و ساده‌ای نبود. اما این اتفاق مهم در زمان “قاسم سلیمانی دشتکی” رخ داد.

قطعا برای تحقق این خواسته‌ی دیرین، افراد زیادی تلاش های قابل تقدیری انجام دادند و به مانند مسابقه دو امدادی هرفرد به فراخور و شرایط زمانی، مسیری از این راه طولانی را پیمود. اما ” کار را که کرد آنکه تمام کرد.”

این در حالی است که اسفند ماه ۹۷ مطالبه مردم منطقه برای ارتقاء دهستان “دشت عباس” از توابع شهرستان دهلران به بخشداری و دیماه سال ۹۸ نیز ارتقاء هلیلان به شهرستان به عنوان اقدامات ماندگار و ارزشمند دیگر در زمان مدیریت سلیمانی دشتکی صورت گرفت.

خوشبختانه مردم استان ایلام همیشه قدردان مسئولین تلاشگر بوده و هرجا کاری به انجام رسیده، ایلامیان از عامل آن به نیکی یاد کرده اند. تردیدی نیست که نام قاسم سلیمانی دشتکی برای مردم دشت‌عباس، هلیلان و چوار ماندگار خواهد بود.

کلام آخر اینکه در شرایط کنونی دو خواسته مهم دیگر وجود دارد که به دلیل بسترسازی مناسب، پیگیری های خوب صورت گرفته توسط نمایندگان عملگرای مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین انرژی و لابی قوی سیلمانی دشتکی در مرکز، می توان امیدوار به تحقق آنها باشیم.

طرح “منطقه آزاد مهران” و “تشکیل دفتر نفت و گاز استان ایلام” دو خواسته مهم و تاثیرگذار در فرایند توسعه استان ایلام هستند که امید داریم صدور موافقت آنها نیز به نام قاسم سلیمانی دشتکی رقم بخورد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.