کدخبر : 11213
چهارشنبه 26 آگوست 2020 - 14:01
فاقددیدگاه

کارخانه نورد ایوان گرفتار در پیچ و خم اختلاف سهامداران

یک سال و پنج ماه از تعطیلی کارخانه نورد ایوان می گذرد و در این میان اختلاف سهامداران آن باعث شده است تا کارگران بسیاری از کار، بیکار و بیمه بیکاری خود را دریافت نکنند.

ایرنا: کارخانه نورد ایوان به عنوان یکی از کارخانه های استان ایلام عملیات اجرایی آن سال ۹۰ آغاز شد و بزرگترین تولیدکننده انواع میلگرد آجدار فولادی در منطقه غرب کشور، با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن و تولید شمش به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن سالانه منشا ایجاد تحول اساسی در بخش بازار مصالح ساختمانی بویژه آهن آلات در استان شده است

اما الان یک سال و پنج ماه است که بدلیل اختلاف بین سهامداران این کارخانه بزرگ تعطیل و تمامی کارگران آن از کار بیکار شده اند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان ایلام در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: علت اصلی تعطیلی این کارخانه اختلاف بین سهامداران و زیاده خواهی هایی است که در بخش خصوصی بین شرکا اتفاق افتاده است.

رضا محمد رحیمی افزود: در بحث واحدهایی که دچار تعطیلی و یا با مشکل مواجه می شوند سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام هر زمان که این واحدها مشکلی با ادارات، بانک ها و دیگر شرکت های خدمات داشته اند نهایت همکاری برای رفع مشکل بعمل آمده و در قالب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و یا نشست ستاد اقتصاد مقاومتی مشکل این واحدها برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع تعطیلی یک کارخانه مربوط به بخش خصوصی می شود و در این راه سهامداران هیچ گونه همکاری برای رفع مشکل انجام نمی دهند، گفت: در زمینه کارخانه فولا نورد ایوان ما با این قضیه مواجه شده ایم، به این صورت که این کارخانه ۲ سهامدار دارد که هر دو علیه هم به دستگاه قضایی شکایت کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به تلاش های انجام شده برای فعالیت مجدد این کارخانه ادامه داد: در این خصوص بارها پیگیری هایی در ستاد مقاومتی قوه قضائیه و ستاد حمایتی دادگستری کل انجام شده است که امیداوریم به زودی رای نهایی از سوی دادگاه صادر و نتیجه رای مشخص شود.

محمدرحیمی با بیان اینکه تمامی بدهی های این کارخانه تعیین تکلیف شده و هیچ گونه مشکلی در زمینه راه اندازی این کارخانه وجود ندارد، گفت: این کارخانه بازار ۱۰۰ درصدی را در اختیار دارد و در زمینه تولید هم مشکلی ندارد.

وی اضافه کرد: بحث اصلی این است وقتی سهامداران به جای تفاهم با یکدیگر کار را به دستگاه قضایی کشانده اند چاره ای نیست جز اینکه حکم نهایی صادر شود و منتظر ماند که حق با کدام یک از طرفین است.

فرماندار ایوان نیز در این خصوص گفت: دلیل تعطیلی این کارخانه اختلاف بین سهامداران است و نارسایی از سوی فرمانداری، سازمان صنعت و معدن و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.

امیدعلی سبزی افزود: رایزنی های بسیاری با مسئولان ذیربط برای رفع مشکل و ایجاد تفاهم بین شرکا انجام شد اما متاسفانه به نتیجه نرسیده است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایوان نیز در خصوص افراد بیکار شده این کارخانه نیز گفت: این افراد به این اداره برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شدند که تاکنون حق و حقوق خود را دریافت کردند.

منصور منصوری مقدم افزود: شهریور ماه آخرین ماه دریافت بیمه بیکاری کارگران کارخانه نورد شهرستان ایوان است.

مدیرعامل کارخانه نورد ایوان نیز چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۲ سال از مشکل این کارخانه می گذرد که در این مدت قول مساعد برای کمک داده شد اما هم اکنون پس از تعطیلی آن نیز هیچ مسئولی به این مشکل توجه نکرده است.

محمد عبدی افزود: این کارخانه بعنوان بزرگترین کارخانه استان در ۲ فاز با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان سهم قابل توجهی در اشتغال دارد اما متاسفانه همچنان با مشکلاتی دست به گریبان است.

وی با بیان اینکه هیچ بدهی معوقی به کارگران نداریم، گفت: از عمده مشکلات بین سهامداران این کارخانه افزایش سرمایه، جذب نقدینگی و سرمایه گذار جدید است که با ورود مسئولان رفع خواهد شد.

مدیر عامل کارخانه نورد ایوان یادآور شد: فاز اول این کارخانه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و فاز دوم آن نیز با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان باعث اشتغال ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و یک هزار نفر بصورت غیر مستقیم می شود.

شهرستان ایوان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری ایلام واقع است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.