کدخبر : 11191
جمعه 21 آگوست 2020 - 11:11
فاقددیدگاه

پرداخت چهار هزار و ۹۷۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در صندوق کارآفرینی امید ایلام

مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام گفت: این صندوق از ابتدای سال ۹۲ تا کنون چهار هزار و ۹۷۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال با اعتبار هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال پرداخت و برای هشت هزار و ۵۴۴ نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش جامک به نقل از ایرنا: فرزان عزت پور روز جمعه اظهار داشت: یکی از فعالیت هایی که در زمینه حمایت از کارآفرینان و جامعه هدف این حوزه توسط صندوق صورت گرفته است، عقد قرارداد و تفاهم نامه با سازمان ها و دستگاه های اجرایی نظیر کمیته امداد امام(ره)، بنیاد شهید و امورایثارگران، سازمان زندان ها، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، مبارزه با مواد مخدر، و سازمان فنی و حرفه ای است.

وی افزود: همچنین بزرگترین طرح مشارکتی کشور با عنوان کشت و فرآوری گیاهان دارویی با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید استان با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفربصورت مستقیم در روستای گل زرد شهرستان دره شهر در مرحله بهره برداری و افتتاح است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام ادامه داد: همچنین در قالب طرح صندوق های خرد محلی ۶۵ فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال پرداخت شده است و ۱۸۱ مورد جهت حمایت از آنان شناسایی و در دست اقدام است.

عزت پور اظهار داشت: در قالب طرح هر روستا یک محصول ۷۰ فقره تسهیلات با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال پرداخت شده و هفت روستا با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال شناسایی و در دست اقدام است.

وی افزود: چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات نیز در قالب طرح روستای بدون بیکار پرداخت شده و ۶ روستای دیگر نیز شناسایی و در دست اقدام است.

عزت پور گفت: صندوق کارآفرینی امید استان بعنوان یکی از عاملان پرداخت تسهیلات و حمایت از کارآفرینان قانون اشتغال پایدار روستایی وعشایری با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی کل اعتبارات تخصیص یافته به استان را جذب و از کارآفرینان روستایی مناطق مختلف با ارائه تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه حمایت می کند.

وی یادآور شد: همچنین از سال ۹۲ تا کنون پنج هزار و ۲۹۹ فقره تسهیلات ازدواج و ضروری با اعتبار بیش از ۲۷۱ میلیارد ریال و هزار و ۹۶۴ فقره تسهیلات توسعه کسب وکار با اعتبار بیش از ۲۵۱ میلیارد ریال پرداخت شده است که نقش موثری در حمایت بازاریان و بنگاه های زود بازده داشته است.

به گفته وی، صندوق کارآفرینی امید با حمایت از پروژه های گل نرگس، پرورش میش داشتی، حوزه بوم گردی، اپلیکیشن های حوزه فناوری و حمایت از کارآفرینان در بخش های خدمات، صنعت و کشاورزی توانسته خدمات ارزنده ای به کارآفرینان ارائه دهد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.