کدخبر : 11112
شنبه 25 جولای 2020 - 7:50
فاقددیدگاه
استاندار ایلام:

قیمت میوه و تره بار در ایلام شیب کاهشی یافت

استاندار ایلام تصریح کرد: ساز و کارهای تعدیل قیمت میوه و تره بار در بازارهای این استان در حال نتیجه دادن است به نحوی که گزارش های دریافتی حکایت از شیب کاهشی نرخ این اقلام دارد.

قاسم سلیمانی دشتکی گفت: بعد از تعیین سازوکارهای مختلف برای تعادل در بازار اکنون گزارش های دریافتی امیدوار کننده بوده و حکایت از این دارد که بازار میوه و تره بار در استان ایلام وضعیت بهتری یافته است و ثبات و تعادل نسبی جریان دارد.

وی تاکید کرد: مجموع نهادهای اداری عمومی، خصوصی و دولتی به دنبال تثبیت و متناسب سازی نرخ اقلام تره بار با دیگر مناطق کشور  هستند.

ندیدن ارتقا شاخص اشتغال در ایلام جفا و ظلم مضاعف است

سلیمانی دشتکی همچنین نادیده انگاشتن دستاوردهای دولت چه عمدی و چه ناخواسته را جفا به مردم، دولت و نظام تحلیل کرد و خواستار تشریح عملکرد و اقدامات مثبت به صورت شفاف و به موقع توسط دستگاه‌های تخصصی شد.

 وی افزود: امروز مظلومیت دولت تا آنجاست که حتی دستاوردهایش را به حساب نقطه ضعف او می‌گذارند و اینجا لازم است دستگاه‌های متولی از این نقاط قوت به صورت شفاف دفاع کنند.

وی با اشاره به زیر سئوال بردن برخی از دستاوردهای دولت در استان ایلام به عنوان یک نمونه توضیح داد: مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور  شاخص بیکاری را در استان ایلام ۶.۵ گزارش کرده است. 

استاندار ایلام در عین حال اذعان داشت: هیچ  کس منکر آمار بیکاران جوان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی نیست  که در این رابطه تلاش های جدی برای تعدیل آن جریان دارد.

مدیر ارشد استان مهم ترین عوامل کاهش نرخ مشارکت را عواملی چون کاهش میزان موالید ۲۰ سال قبل که باید اکنون وارد بازار کار شوند به نسبت کل کشور و میزان کاهش فارغ التحصیلان به نسبت کل کشور عنوان کرد.

گرانفروشی و تورم بالا از خصیصه های مستمر بازار میوه و تره بار ایلام حداقل در ۱۰ سال گذشته بوده که استاندار کنونی ایلام همواره نسبت به آن انتقاد داشته و دستگاه های متولی را به رفع این مشکل ملزم کرده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.